– Vi är mycket oroade. Vi har stött på något som verkar vara ett nytt sorts virus med förmågan att sprida sig från människa till människa, säger det amerikanska Hälsodepartementets talesperson, Thomas Abraham enligt AP.
Mexikos president Felipe Calderon har ställt in en resa för att omedelbart koordinera insatserna.
Myndigheterna avråder människor från att uppsöka sjukhus om man inte är i behov av akut vård eftersom sjukhusen innebär infektionsrisk. "
Kanske skulle ligga i medicin och hälsa men jag tycker den är lite mer "aktuell händelse"
Låter riktigt läbbigt detta. Eller är det bara nyhetstorka igen?
Senast redigerad av chribsson2 2009-04-25 kl. 02:28.
Nyhetstorka tror jag det inte är, har varit rapporter i andra tidningar också utanför sverige. Samt på Rapport ikväll.
Om vi har tur så rensar denna epidemi ut typ 4 miljarder människor från planeten eller något, kan behövas.
Vore nog lite positivt iaf om det blev lite gallringar iaf och det är väl bara en tidsfråga om inte vi människor gallrar snart (vilket nog skulle få mer katastrofala följder). Men jag tror ju inte detta kommer utvecklas till något större... Kanske sprider sig mer där och eventuellt i USA och som längst i något/några europeiska land men absolut inte någon global pandemi med miljontals offer...