2009-04-25, 02:26
Medlem
chribsson2s avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4990335.ab
Citat:
”Vi är mycket oroade”

– Vi är mycket oroade. Vi har stött på något som verkar vara ett nytt sorts virus med förmågan att sprida sig från människa till människa, säger det amerikanska Hälsodepartementets talesperson, Thomas Abraham enligt AP.

Mexikos president Felipe Calderon har ställt in en resa för att omedelbart koordinera insatserna.

Myndigheterna avråder människor från att uppsöka sjukhus om man inte är i behov av akut vård eftersom sjukhusen innebär infektionsrisk. "

Kanske skulle ligga i medicin och hälsa men jag tycker den är lite mer "aktuell händelse"

Låter riktigt läbbigt detta. Eller är det bara nyhetstorka igen?
Senast redigerad av chribsson2 2009-04-25 kl. 02:28.
2009-04-25, 02:30
Medlem
azerbadjans avatar
Nyhetstorka tror jag det inte är, har varit rapporter i andra tidningar också utanför sverige. Samt på Rapport ikväll.
Om vi har tur så rensar denna epidemi ut typ 4 miljarder människor från planeten eller något, kan behövas.
2009-04-25, 02:34
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av azerbadjan
Om vi har tur så rensar denna epidemi ut typ 4 miljarder människor från planeten eller något, kan behövas.
Njae jag vill nog inte bli utrensad på det viset........
Ser att CNN kör rätt hårt på det hela också.
2009-04-25, 02:48
Medlem
Kafes avatar
Nu är det inte länge kvar tills vi läser "Zombie Invasion! - från Mexiko".
2009-04-25, 02:49
Medlem
.Kandidatens avatar
Fan va coolt.
2009-04-25, 03:14
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafe
Nu är det inte länge kvar tills vi läser "Zombie Invasion! - från Mexiko".
Nej jag ser iallafall fram emot att få packa bilen och gömma mig för mördarmonster i nån fjällstuga...
2009-04-25, 03:21
Medlem
chribsson2s avatar
Att undergången är nära förestående verkar dock ha undgått exempelvis Expressen, som inte gör något större väsen av saken....
2009-04-25, 03:23
Medlem
SkoterBengts avatar
Ingen bryr sig endå om dessa mexikanare
2009-04-25, 03:25
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkoterBengt
Ingen bryr sig endå om dessa mexikanare
Det var väl snarare det där med pandemi som oroade mig lite.....
2009-04-25, 03:35
Medlem
NicJays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chribsson2
Det var väl snarare det där med pandemi som oroade mig lite.....

ähh tidningarna skriker pandemi om allt, bara skita i det och leva vidare, vem bryr sig om 60 mexikanare stryker med ?
2009-04-25, 03:36
Medlem
KaZibers avatar
Vore nog lite positivt iaf om det blev lite gallringar iaf och det är väl bara en tidsfråga om inte vi människor gallrar snart (vilket nog skulle få mer katastrofala följder). Men jag tror ju inte detta kommer utvecklas till något större... Kanske sprider sig mer där och eventuellt i USA och som längst i något/några europeiska land men absolut inte någon global pandemi med miljontals offer...
2009-04-25, 04:17
Medlem
Duct-tapes avatar
Jorden skulle behöva en pandemi som rensar lite. Det säger sig själv att den här överbefolkningen kommer sluta i katastrof.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in