Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-04-25, 00:05
Medlem
Cylotecs avatar
(arg och full ha tålamod fan)
Alright.. Såhär ligger det till. i onsdags så började allt skit med att bf2 krashade och jag fick bluescreen och där stog det att nv4_disp va boven till allt.. Alrighe efter mycket om och men med formatering av hårddisk osv så funkar dator jävel inte, så fort jag installerar drivrutiner till grafikkortet så kmmer jag inte in i windows överhuvudtaget.

Nu undrar jag om det är någon som vet vad felet kan vara? graffet har funkat helt prima tills i förrgår då allt började med en bf2 runda mitt på dagen och som sagt så funkar allting utan drivare. Och jag har installerat dom senaste drivrutinerna men efter det så kommer jag inte in i widnwows... Help?
Citera
2009-04-25, 00:27
Medlem
Något hw-feil med grafikkortet? Funkar kylarn på kortet?
Citera
2009-04-25, 00:34
Avinstallera drivers -> Starta om -> Kör Driver Sweeper -> Starta om -> Installera nyaste drivers -> Starta om

prova
Citera
2009-04-25, 00:37
Medlem
Cylotecs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thuvan
Avinstallera drivers -> Starta om -> Kör Driver Sweeper -> Starta om -> Installera nyaste drivers -> Starta om

prova

Jag har gjort allt det där, Jag har till och med formaterat datorn men inget funkar, Så fort jag installerar drivare så kommer jag inte in i windows. Jag ahr suttit nu i drygt 1 timma utan drivare och lyssnat på musik men det är inga problem, men så fort jag försöker med drivrutiner så kukar allting ur.. därav denna tråd för jag vet inte vad jag ska göra, Till och med testat nv4_disp loopfix patchen och det funkade ett par timmar igår tills allt dog igen,
Citera
2009-04-25, 00:43
Medlem
dobbelinas avatar
Har du installerat drivrutiner för chipset före du installerade grafik drivisen ?

Lite osäker, men kanske du behöver Netframework också?
Citera
2009-04-25, 00:51
Medlem
Cylotecs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dobbelina
Har du installerat drivrutiner för chipset före du installerade grafik drivisen ?

Lite osäker, men kanske du behöver Netframework också?

Got it all, Alltså va prefekt tills i onsdags då jag lirade bf2 då frös sig allt och datorn startade om sen dess har allt varit skit, jag har testat allt men inget funkar. spelar ingen roll hur många drivare jag installerar inget funkar, Men det märkligaste av allt är ju att allting funkar utan drivrutiner till grafikkortet.
Citera
2009-04-25, 00:56
Medlem
hasenfrasens avatar
...och vilket grafikkort är det du har och vilka temps (mät med gpuz)?
Citera
2009-04-25, 00:57
Medlem
dobbelinas avatar
Vad heter ditt grafikkort och vilken Windows använder du?
Citera
2009-04-25, 01:03
Medlem
Cylotecs avatar
Jag har ett 7950gx2 nvidia kort och jag kör winxp, allting har funkar skit bra tills i onsdags.. temp vet jag inte riktigt men alltid när jag har kollat så har det legat vid 45c och runt 55c när jag spelar, kanske lite högre men aldrig varit några probem innan..
Citera
2009-04-25, 01:13
Medlem
dobbelinas avatar
Öppna burken och försäkra dig om att fläkten/fläktarna snurrar och är dammfria.

Du kan testa den här Forceware drivisen:http://downloads.guru3d.com/Forceware-182.50-XP-32-bit-WHQL-download-2235.html
Citera
2009-04-25, 01:20
Medlem
Cylotecs avatar
Jag har kollat fläken att den snurrar vilket den gör, plus har ajg testat dom där drivarna och det funkar inte... tacksam för all hjälp men som jag har sagt så har jag testat allt men inget funkar.. Eller ja det funkar utan drivare helt enkelt.. Därav denna tråd..
Citera
2009-04-25, 12:46
Medlem
hasenfrasens avatar
Prova med drivarversion 175.19, dvs kör inte med någon nyare version. Jag har haft problem i nästan ett år med nya Nvidia-drivare fram till nu då 182.50 äntligen verkar funka med mitt 8800gtx.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in