Hej, jag har inte läst naturvetenskap på gymnasiet tragiskt nog. Kom underfund med att naturvetenskap nog är min grej för några veckor sen och sen dess har jag: sökt till en biologilinje, funderat på vad som skulle passa bäst (allt från farmakologi till nån läkarspec..)
anledningen till att jag aldrig läste naturvetenskap när jag var yngre för att jag var så vilsen och inte riktigt visste vem jag var. sökte till ett handelsgymnasium och började läsa alla tråkiga samhällsvetenskapliga och ekonomiska kurser dom hade och mådde allmänt dåligt.
i höstas började jag läsa samhällsvetenskap i örebro men det mådde jag ännu sämre av att läsa.. ekonomi är ju iaf lite logiskt, samhälla är ju helt värdelöst i mitt tycke, bara deprimerande. skolkat största delen av året har jag gjort och tagit en del droger
gjorde mig lite glad iaf, men sen landar man och mår skit. eller landade gjorde jag inte för jag var redan hög på psykofarmaka i form av cipralex.. jag vet inte riktigt hur många lådor vin som slunkit ner på detta år men nog är det mer än 5.. några flaskor starksprit också och några kartor perduretas kodein.
så nu undrar jag lite, hur mycket naturvetenskap behöver jag läsa för att ha nån möjlighet att lyckas här i livet?
är grymt positiv till livet just nu och nu skulle jag nästan nöja mig med att bli fältbiolog men jag tror jag kan uträtta mer än så..
om inlägget verkar ostrukturerat och råddigt skyller jag på att jag sippat lite whiskey ikväll. hojta till om det är nåt ni inte förstår. tack alla som läst och funderat
anledningen till att jag aldrig läste naturvetenskap när jag var yngre för att jag var så vilsen och inte riktigt visste vem jag var. sökte till ett handelsgymnasium och började läsa alla tråkiga samhällsvetenskapliga och ekonomiska kurser dom hade och mådde allmänt dåligt.
i höstas började jag läsa samhällsvetenskap i örebro men det mådde jag ännu sämre av att läsa.. ekonomi är ju iaf lite logiskt, samhälla är ju helt värdelöst i mitt tycke, bara deprimerande. skolkat största delen av året har jag gjort och tagit en del droger
gjorde mig lite glad iaf, men sen landar man och mår skit. eller landade gjorde jag inte för jag var redan hög på psykofarmaka i form av cipralex.. jag vet inte riktigt hur många lådor vin som slunkit ner på detta år men nog är det mer än 5.. några flaskor starksprit också och några kartor perduretas kodein.så nu undrar jag lite, hur mycket naturvetenskap behöver jag läsa för att ha nån möjlighet att lyckas här i livet?
är grymt positiv till livet just nu och nu skulle jag nästan nöja mig med att bli fältbiolog men jag tror jag kan uträtta mer än så..om inlägget verkar ostrukturerat och råddigt skyller jag på att jag sippat lite whiskey ikväll. hojta till om det är nåt ni inte förstår. tack alla som läst och funderat