2009-04-25, 19:10
Medlem
Pallevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadrise
Det är ju bara där det är okej i mina ögon, överallt annars blir det för mycket "jag är en cool surfare/slacker/hippie" över det.
Men jag ÄR en cool slacker. Flipflops är och förblir det bästa fotdonet för sommarsäsongen.
Citera
2009-04-26, 17:19
Medlem
Patiences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallevante
Men jag ÄR en cool slacker. Flipflops är och förblir det bästa fotdonet för sommarsäsongen.

Så ligger det till,

är man för cool för flip-flops så är man inte cool.
Citera
2009-04-26, 18:22
Medlem
one_sizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr_Oin
Fråga till flipflophatare:

När ni är på stranden, vilka skodon bär ni då? Chukkaboots? Fotbollskor med skruvdobbar? Sneakers? Plimsolls?

Flipflops är och förblir ett fruktansvärt praktiskt plagg på stranden. Utanför denna så bör de bannlysas.

Ett par lite ledigare loafers i ljusare färger fungerar utmärkt. Har dock väldigt lite emot FF, väldigt sköna på sommaren och vore perfekta om de inte hade tendens att hamna lite snett när man springer (är inte tillräckligt cool för att enbart glida runt) och så kan det bli ett helvete om man råkar snubbla på en sten då tårna är inte skyddade.
Citera
2009-04-26, 20:07
Medlem
BilboBus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av one_size
Ett par lite ledigare loafers i ljusare färger fungerar utmärkt. Har dock väldigt lite emot FF, väldigt sköna på sommaren och vore perfekta om de inte hade tendens att hamna lite snett när man springer (är inte tillräckligt cool för att enbart glida runt) och så kan det bli ett helvete om man råkar snubbla på en sten då tårna är inte skyddade.

Det är ett helvete att springa med flipflops, jag måste gräva in tårna i sulan annars flyger dom av. Brukar plocka upp dom med handen och sen springa om det är möjligt
Citera
2009-04-27, 07:37
Medlem
Pallemans avatar
Kör på dessa (sjysst med kapsylöppnare) och de här, fast i brunt.

Vill ha de här med stash-pocket i hälen, någon som har tips på var de kan införskaffas? Svensk online-shop helst.
Citera
2009-04-27, 10:57
Medlem
Draedons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallevante

Jag håller med, även om det är en sanning med modifikation. Flipflops funkar i 9 fall av 10, men ibland så stoppar jag motvilligt ner mina fötter i ett par sneakers/seglardojor av praktiska skäl. Man kan ju tex inte stressa i ett par flipflops då alla gångstilar snabbare än "glida fram" blir omöjliga och ibland vill man ju se lite mer uppklädd ut.

Men semester, grill, blaskiga drinkar i solen, surfshorts, fakking skjorta och flipflops -det är sommar på riktigt.

Något som jag dock ogillar med flipflops är flipflopbärare som inte vårdar sina fötter. Har ni inte vett nog att lägga några minuter på fotvård så ska ni fan skor som döljer era äckliga fötter.

Där fick jag utlopp för förmiddagens uppdämda aggressioner.
Citera
2026-06-26, 23:50
Medlem
Jag hatar flipflops och tycker det är fruktansvärt fult och äckligt med flipflop folk. Men, men. Jag använde det mycket när jag var ungdom och jag minns det var ett evigt tjafs om att det var så farligt för fötterna.

Hur gick det med folket som alltid använde flipflops. Blev ärar fötter deformade och ännu äckligare??

Man ser ju ibland thaifolk tex med helt platta och breda ankfötter. URK.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in