2009-04-24, 19:15
Medlem
Tjenare!

Farsan har ett litet problem på sin dator.
Jag kan inte säga vad som har orsakat felet men jag skall berätta hur det ligger till. Operativsystemet är Windows XP PRO. På något konstigt sätt så är det 2st "windows" på datorn och man får välja en av dessa när man startar datorn. (Den är formaterad för ett par veckor sedan).

I alla fall, datorn har fungerat bra, jag aktiverade den åt han och det har inte varit några problem. Dom installerade Advance System Care och sen vet jag inte om det är gjort något mer. Windows började helt plöstligt be om aktivering. (Var bara ett par dagar kvar). For helt ur skallen på mig och nu vill såklart inte datorn starta utan aktivering, hör nu på det konstiga.

När datorn startar och man skall "logga in" (på farsans användare) så ber dom om aktivering. Jag trycker på Ja (Aktivera nu) och sedan kommer det upp en ruta att windows redan är aktiverat. Sedan kommer jag tillbaka till rutan där man får välja användare.

Datorn går att starta i felsäkert läge, men det hjälper mig inte så mycket.
För mig är enklaste lösningen att spara allt och formatera om ordentligt MEN det skulle vara riktigt skönt att slippa spendera flera timmar på det...

Är det NÅGON som haft ett liknande problem?
Kan jag göra på annat sätt för att få det att fungera?

Jag är OERHÖRT tacksam för svar!

/Crille
Senast redigerad av Crille_B 2009-04-24 kl. 19:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in