2009-04-28, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pure-Evil
De låter onekligen som en rolig lösning på mitt problem =)
Jag undrar bara hur stora mängder du tror man ska ta? Och hur länge det ska få reagera?

Jag är inget kemisnille själv men de finns kanske någon som känner till? Eller om man kan använda något liknande?

Nja, gillar inte anticimex. Därför jag vände mig till flashback

Det är nog bäst att pröva sig fram, men jag gissar på att ½-1 dl ska räcka.
Sedan kanske ett par dl vatten på det så att det blir genomblöt. Det ska reagera ungefär i samma hastighet som bakpulver och vatten förstår jag det som.
Sen får man vänta tills det blandat sig ordentligt med luften.
Bäst är nog att pröva sig fram med små mängder i början.
Kan tyvärr inte uttala mig säkert eftersom det är andra hands information.

Var försiktig!

Kalciumkarbid har din lokala färghandlare.

Se upp så du inte får peta på dig

Komm föresten på att svavel som strös ut brukar en del djur ogilla. Mindre djurplågeri på det sättet också. Svavel finns också hoss färghandlare eller möjligen trädgårdsbutik.

Hör gärna av dig om vad som fungerade bäst och tillvägagånsätt.
Citera
2009-05-05, 20:52
Medlem
Non plus ultras avatar
gammalt hederligt.

som man säger, man behöver inte springa snabbare än ett lejon, bara snabbare än din kompis. gör din trädgård till ett rent helvete med diverse metoder som folk delar med sig av samtidigt som du ser till att din granne får en frodig och fin gräsmatta. göda den lite extra till honom.

annars leta i sprängämnes forumen efter en enklare form av minering. kan ju va kul att sitta i kungstolen och dricka sina öl medan det smäller av mindre jordkaskader i jorden...
Citera
2009-07-24, 13:42
Medlem
Rangvalds avatar
Gör som jag gjorde i lördags på fyllan;

Pratade i telefon med en kompis, såg vad jag trodde var en mus knatande över gräsmattan, måttade en fyllespark mot odjuret som rent av träffade!

Såg sedan en död mullvad framför mig

Sjukt långsamma mullvadar är förresten! Inte hinna undan från en spark från ett fyllo som jag va då, helt otroligt!
Citera
2009-07-24, 14:08
Medlem
Moltas666s avatar
Problemet med mullvadar är att få bort dom för gott...

Ett tips är att tömma ett par flaskor klorin i ingångsöppningarna. Vänta en stund och häll sedan i en liter saltsyra. Den bildade klorgasen är mycket giftig och dessutom tyngre än luft.

En annan metod kan vara att använda en tam iller, mård, vessla eller hermelin.
Citera
2009-08-01, 13:38
Medlem
Guldmunds avatar
Ett enkelt knep: sitt på en stol och vänta tills du ser att det kommer en och börjar gräva, ta en spade och gräv fort som fan i jorden och vips så har du mullvaden uppe på marken. Steg två: slå ihjäl den med spaden!

Har sett detta utföras live av min far.
Citera
2009-08-23, 00:57
Medlem
kingscanias avatar
Bästa sättet är att köpa en liten sådan "tårta"- fyverkeripjäs som skjuter en 10 skott. Gräv upp vid en hög, tryck in pjäsen en bit, tänd på och för för hålet.

Funkar finemang!
Citera
2009-08-23, 10:48
Medlem
Mr Teks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av system
Jag har utan resultat provat: ljudpryl, rök, vattendränkning.

Det som hjälp mig är mullvadsfälla. Som längst har fällan suttit orörd i fyra–fem dagar innan mullvaden är historia.

Kan inget mer änn hålla med tre fyra mullvadsfällor efter några dagar har man tagit 1 eller 2 stycken. Se bara till att sätta dem i de högarna där flest gångar korsar, lägg en liten sten på fällan, lite torrt gräs och slutligen en hink eller liknande med sten uppå så att de blir mörkt och fint igen.
han kommer aldrig ana vad som komma skall
Citera
2009-08-27, 09:34
Medlem
U137s avatar
Bilbatteri, två sladdar, två spikar. Ner i jorden med spikarna, stå beredd med en skyffel och vips är mullvaden i himmelen.
Citera
2009-08-27, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skalman521
Ja det där med att röka ut dom är nog inte så dumt, fixa sen bra slang, fäst den på avgasröret på bilen o kör på, har du tur så kommer dom upp ur jorden, bara att drämma till dom me skyffeln
Det där funkar garanterat. Mormor och morfar gjorde så en gång, stoppade ner slangen i ett håll tills det började ryka ur hål i hela trädgården. De har inte sett en mullvad sedan dess
Citera
2014-11-18, 13:20
Medlem
Molusks avatar
Gammal tråd, men jag har provat en ny fälla som fungerar. Den använder patronen till
en slaktmask och när en utlösare trycks uppåt utlöses patronen och mullvaden dör.
Jag har nu tagit död på 5 st mullvadar och har inga sorkhögar i gräsmattan.
Citera
2014-11-18, 18:05
Medlem
Ode-Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molusk
Gammal tråd, men jag har provat en ny fälla som fungerar. Den använder patronen till
en slaktmask och när en utlösare trycks uppåt utlöses patronen och mullvaden dör.
Jag har nu tagit död på 5 st mullvadar och har inga sorkhögar i gräsmattan.
Får inte ihop hur den funkar...har du någon bild?
Citera
2015-02-07, 01:15
Medlem
Uphills avatar
Kanske sent svar, men den det är den här du skall ha:
http://www.nineka.de/Wuehlmaus-Maulw...-mit-Kartusche

Köp kombinationen med "kanonen", patroner och monteringsbygeln. Finns som
Kaufen Sie diesen Artikel im Bundle:

Jag har gjort mig av med 10 - 15 mullvadar med denna på ett år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in