2009-04-24, 15:57
Medlem
Har nyss köpt en ny lcd-tv och har kopplat den till min macbook alu.
Får dock inte igång ljudet från datorn till teven. använder en vanlig 3,5mm kabel som jag kopplat till teven, men det kommer inget ljud.

Någon som vet vad jag gjort för fel, eller måste göra för att få det att fungera?
Citera
2009-04-24, 16:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kaufmanT
Har nyss köpt en ny lcd-tv och har kopplat den till min macbook alu.
Får dock inte igång ljudet från datorn till teven. använder en vanlig 3,5mm kabel som jag kopplat till teven, men det kommer inget ljud.

Någon som vet vad jag gjort för fel, eller måste göra för att få det att fungera?
Är du säker på att TV:n har 3,5 mm line in? Brukar dom inte ha, det brukar vara RCA som line in, så om du sätter en 3,5 mm > RCA i AUX på TV: så borde det fungera.
Citera
2009-04-24, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emilsund
Är du säker på att TV:n har 3,5 mm line in? Brukar dom inte ha, det brukar vara RCA som line in, så om du sätter en 3,5 mm > RCA i AUX på TV: så borde det fungera.

Ja, jag menade det. Har RCA i teven och 3,5 mm till datorn. Det kommer dock inget ljud, och tycker mig ha provat alla möjliga orsaker, men inget verkar funka. Ingen som har nåt smart trixs att bjuda på?
Citera
2009-04-24, 17:14
Medlem
Noetlovskijs avatar
Kollat i systeminställningarna på macen att den fattar att det är är kopplat till "hörlurar" - som det står?
Citera
2009-04-24, 18:44
Medlem
Rallarens avatar
Höjt volymen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in