2003-12-08, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tim_hedlund
Varför har högern gjort den här värstingkillen till martyr?
Kunde de inte valt nån lämpligare?

Haha, som??
Citera
2003-12-08, 12:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sursomfan
De får svara för sig men jag tänkte dra upp en parallell med Tredje riket där man hyllade hallicken Horst Wessel som mördades under oklara omständigheter. Inte spelar det någon roll hurdan offret var så länge det finns politiska poänger att vinna på saken.

Men resultatet blev i alla fall en bra låt (Horst Wessel Lied/Di Fahne hoch)
Citera
2003-12-08, 14:00
Medlem
Egentligen borde man inte komentera alla dumma inlägg i den här tråden, men jag kan inte låta bli.
Vakna och tänkt till för fan!
Det spelar väl ingen roll hur packad/stenad, dum och otrevlig killen var.
Det berättigar väl inte 4-5 personer att misshandla honom så grovt som de gjorde och sen att en psykopat hugger honom flera gånger med kniv för att till sist skära av halspulsådern???????

easy_dan, jag har i alla fall en hjärna som går att tvätta!
Citera
2003-12-08, 16:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zanker
Det berättigar väl inte 4-5 personer att misshandla honom så grovt som de gjorde och sen att en psykopat hugger honom flera gånger med kniv för att till sist skära av halspulsådern???????
Håller med. Hans personlighet berättigar knappast mordet.
Att han blev martyr för alla sveriges smånassar är ju å andra sidan jävligt skrattretande.
Citera
2003-12-09, 03:31
Bannlyst
Citat:
Egentligen borde man inte komentera alla dumma inlägg i den här tråden, men jag kan inte låta bli.

Är det inte det som nazisterna brukar kalla att rensa ut de oönskade elementen? Fick han i så fall inte precis det han förtjänade?
Citera
2003-12-10, 18:36
Medlem
Citat:

Jaha... Men när några smånassar går ut och sticker ner en "svartskalle" eller bög så är det ok? Och då handlar det om personer som är mer oskyldiga än denna lilla skithög.
Citera
2003-12-10, 20:18
Medlem
konrad_khans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_x
Håller med. Hans personlighet berättigar knappast mordet.
Att han blev martyr för alla sveriges smånassar är ju å andra sidan jävligt skrattretande.

Öh ... snubbarna diggar ju Adolf Hitler rätt så skarpt så vad hade du väntat dig?
Citera
2003-12-10, 20:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av konrad_khan
Öh ... snubbarna diggar ju Adolf Hitler rätt så skarpt så vad hade du väntat dig?
Jo, men det är ju en viss skillnad på Adde och wretis.
Citera
2004-03-07, 08:37
Medlem
creeperss avatar
Kalle och Sören i NB807 kör ju speed
Citera
2004-03-07, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dogfart
Jaha... Men när några smånassar går ut och sticker ner en "svartskalle" eller bög så är det ok? Och då handlar det om personer som är mer oskyldiga än denna lilla skithög.
Ingen som har sagt att det är mer ok?

Ang. Horst Wessel så vart han skjuten av kommunister och dog inte alls "under oklara omständigheter".
Citera
2004-03-09, 16:33
Medlem
Gluteus Maximuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beetlegeuze
Var bekant med Daniel då vi gått på samma skola i en massa år samt att flera av mina bästa vänner var nära vän med honom. Daniel var en liten, kaxig och dryg person men ingen förtjänas dock att mördas så där.

Så du är surabo? Eller f.d. kanske. Kände också Danne, tyckte inte alls han var kaxig eller så, schysst prick helt enkelt...brukade umgås med han ibland, inte en gång att var kaxig. Som media och andra människor har målat ut honom stämmer knappt alls, förutom att han hade främslingfientliga åsikter, men det rättfärdigar knappast mordet.
Citera
2004-03-09, 18:34
Medlem
Nej, oavsett vilken politisk åsikt man har så ska man inte riskera att bli mördad. Problemet är ju att politikerna sänder en tydlig signal genom att man ignorerar t ex Daniel Wretströms mord men uppmärksammar invandrarmord. Då är det ju som det är okej att döda folk med för etablissemanget obekväma åsikter.

Det luktar unken människosyn här från ett flertal vanligtvis så "humanistiska (invandrarvänliga) debattörer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in