Citat:
Ursprungligen postat av EttNamnBara
Där är det en balansgång enligt mig, antingen stor fitta och inte få killen att komma eller för liten så de inte kan föda barn.
Om man kollar lite längre in i framtiden så kan kan hela mänskliga befolkningen dö ut pga kejsarsnitt, detta ifall det skulle finnas för lite mat på jorden så skulle det kanske inte finnas vilja att förlösa kvinnor genom att skära i magen.
Seriöst, är du hög? De slutsatser du gör är helt spejsade..
Ingen kvinna har 'stor fitta' nog att föda smärtfritt.. så vad menar du med det till en början?
Du verkar väldigt dåligt insatt i kvinnlig anatomi och hur en förlossning går till. Jag är gravid förtillfället och har haft en del förvärkar, inga riktiga förlossningsvärkar än mao, och jag kan tala om att det inte har någonting med min fitta att göra att det gör ont. Under en förlossning så spänner sig livmodern i en enda stor kramp som du inte har kontroll över - hela magen blir hård som en sten. Livmodern är då stretchad från blygdbenet hela vägen upp till solarplexus - så föreställ dig själv, om du tex haft sendrag eller ofrivillig muskelkramp eller liknande, förflytta det in i magen. Vad som händer då är att det bildas ett tryck ned mot livmodertappen. Livmodertappen är den smärtkänsligaste delen av kvinnans anatomi så föreställ dig smärtor som är ungefärligt likställda pungsmärta. Dessa kramper gör då att livmodertappen ger vika om sin ihopslutande effekt och tänjs ut för att kunna göra plats åt barnets huvud för att kunna tränga ut genom slidan.
Så med andra ord - om jag skulle dra dig med 3-5 minuters intervaller i pungen (ordentligt hårt och klämma samtidigt) under, låt säga 10 timmar, och någon sedan sticker dig i benet med en liten sax - vilken smärta skulle du bry dig mest om?
Slidan är väldigt elastisk - varför tror du vissa kvinnor gillar fisting? Det är inte alltid masochister som tänder på smärta, man kan faktiskt stretcha ut så pass mycket att det inte gör ont. Största smärtan i själva slidan kommer i själva skedet då huvudet kommer ut - iom risk för att spricka, oftast så gör de isf klipp på bb. Min mamma födde utan bedövning och var tvungen att bli klippt - hon kände inte ens att de hade klippt i henne.
Så, om smärtan vid mensvärk skulle vara någonting som driver kvinnor till att vilja knulla till nästa gång för att se till att bli gravida så de undviker den smärtan - vad har förlossningssmärtan för funktion då..?
Hur går logiken ihop med kjejsarsnitt och mänsklighetens undergång? Den tesen förstod jag verkligen inte.