Läste för ett tag sedan om någon som ville ta självmord och någon föreslog att han skulle knäcka ciggaretter, lägga dem i vatten och dricka upp innehållet efter ett dygn...
Hur mycket är en dödlig dos och är det ett smärtsamt eller trevligt sätt att dö på?
Jag tror det är ganska smärtsamt, men det går snabbt. Ungefär som en hjärtattack har jag för mig. Säkerligen bättre än många andra sätt. Dödlig dos? Tja, varför snåla? Ta ett paket, det borde räcka.
Nikotin är ett EXTREMT dödligt ämne... ni kanske inte tror på detta men, 0,5 mg är dödlig dos för en person med normalvikt (man)...
om ni inte tror det kan ni ju alltid ringa 020667766, eller var det 020776677 :? , nåja, det är apotekets läkemedelscentral, har också uppgifter om förgiftning...
Nikotinplåster är nog det bästa sättet om man önskar att skada någon med nikotin, verkligen farligt. Kan ses i filmen "Thank You For Smoking", där protagonisten blir överfallen med plåster och är nära döden
Tidningarna varnade senast igår för att rökvätskan till e-cigaretter innehåller så höga halter nikotin att det räcker med några milliliter för orsaka svår förgiftning... Så, tar man 1-2 cl rökvätska så åker man nog i golvet på 30 sekunder.