2021-02-25, 21:43
Medlem
RFTs avatar
Citat: "Bosse försvann någon gång f. o. m. lördagen den 3 april under sen eftermiddag/kväll t. o. m. tidigt på morgonen måndagen den 5 april. Detta är en bekräftad uppgift."

Jag kan inte veta, ursäkta att jag uttryckte mig allt för kategoriskt. Jag borde skrivit "om han försvann nattetid".

Dock vill jag fortfarande försiktigt hävda att en drunkningsolycka, annan olycka, plötslig sjukdom eller bilolycka är så mycket mer trolig än en spionaffär.
Citera
2021-02-26, 06:11
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Citat: "Bosse försvann någon gång f. o. m. lördagen den 3 april under sen eftermiddag/kväll t. o. m. tidigt på morgonen måndagen den 5 april. Detta är en bekräftad uppgift."

Jag kan inte veta, ursäkta att jag uttryckte mig allt för kategoriskt. Jag borde skrivit "om han försvann nattetid".

Dock vill jag fortfarande försiktigt hävda att en drunkningsolycka, annan olycka, plötslig sjukdom eller bilolycka är så mycket mer trolig än en spionaffär.

Men borde inte kroppen hittats om han drunknat nära Stockholm? Hoppade han från Finlandsfärjan däremot kan kroppen strimlats av propellerna.
Citera
2021-02-26, 10:17
Medlem
Det finns ju lite grovt räknat fyra olika förklaringar till vad som kan ha hänt Bosse Jansson. Självmord, mord, olycka eller avsiktligt försvinnande.

Vilket av dessa alternativ man än argumenterar för kommer man snabbt att få mothugg här. Med goda och välgrundade argument kommer debattörer visa hur orimlig ens teori är och så har diskussionen sett ut i över tio år nu. Problemet är bara att en av förklaringarna faktiskt måste vara sann. Om han inte gått upp i rök, som Sundelin skriver, men i så fall kanske det måste sorteras in under olycka…?
Citera
2021-02-26, 12:18
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoxha
Det finns ju lite grovt räknat fyra olika förklaringar till vad som kan ha hänt Bosse Jansson. Självmord, mord, olycka eller avsiktligt försvinnande.

Vilket av dessa alternativ man än argumenterar för kommer man snabbt att få mothugg här. Med goda och välgrundade argument kommer debattörer visa hur orimlig ens teori är och så har diskussionen sett ut i över tio år nu. Problemet är bara att en av förklaringarna faktiskt måste vara sann. Om han inte gått upp i rök, som Sundelin skriver, men i så fall kanske det måste sorteras in under olycka…?

Ja upp i rök har han ju gått oavsett eftersom vi inte vet vad som hände. Ibland har jag funderat på om han lever? Tänk om han sitter och läser tråden och allt annat som skrivits? Skrattar han eller gråter? Jag gissar på det första alternativet.
Citera
2021-02-26, 16:53
Medlem
Skaraborg2s avatar
Brevbärarens försvinnande kommer tyvärr att förbli ouppklarat.

Citat:

Så har det varit och kommer också att fortsätta på det sättet.

Ja, endast en av dessa fyra olika förklaringar är den rätta. Vilken av dem är då den rätta? Tänk den som kunde besvara den frågan. Med den största sannolik kommer vi heller aldrig någonsin att få reda på den rätta orsaken till detta mycket märkliga och udda försvinnande.
Citera
2021-02-28, 12:50
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ej på Folkungagatan ens nattetid.

Citat:
Ursprungligen postat av RFT

Om Bosse försvann nattetid från sin lägenhet så måste han ha kunnat ta sig för egen maskin till t. ex. en väntande bil.

Folkungagatan var även på hans tid en gata som aldrig sov. I hörnan Götgatan/Folkungagatan låg t. x. Malmen. Han lär knappast ha kunnat bli utburen till en väntande bil utan ha blivit upptäckt. Om han skulle ha drabbats av plötslig sjukdom, bilolycka eller annan slags olycka så kan detta inte skett på Folkungagatan. Om så hade skett så skulle hans kropp ha upptäckts i stort sett omgående.
Citera
2021-03-01, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Men om han fallit i vattnet i Stockholm borde han väl hittats ganska snart? Alltså från en kaj eller dylikt. När det gäller terrängen borde väl också nåt kommit fram efter alla dessa år?

Jeg hørte også podcasten og bet meg merke i dette med turer og kart. Hvis han har forsvunnet i terrenget, burde han kanskje blitt funnet, men ikke nødvendigvis. Hvordan er turterrenget/skog rundt Stockholmsområdet? Hvis man faller og blir liggende ulendt til, blir man kanskje ikke funnet, hvis det ikke er folk som ferdes der?
Citera
2021-03-02, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tove77
Jeg hørte også podcasten og bet meg merke i dette med turer og kart. Hvis han har forsvunnet i terrenget, burde han kanskje blitt funnet, men ikke nødvendigvis. Hvordan er turterrenget/skog rundt Stockholmsområdet? Hvis man faller og blir liggende ulendt til, blir man kanskje ikke funnet, hvis det ikke er folk som ferdes der?
Ja, du kanske har rätt. Just nu hör jag på radion att man hittat mänskliga kvarlevor i ett otillgängligt naturområde söder om Stockholm. Vem vet, kanske får vi svaret nu...?
Citera
2021-03-03, 14:36
Medlem
Skaraborg2s avatar
Tror inte att så är fallet.

Citat:
Ja, du kanske har rätt. Just nu hör jag på radion att man hittat mänskliga kvarlevor i ett otillgängligt naturområde söder om Stockholm. Vem vet, kanske får vi svaret nu...?

Vi får hoppas det men tyvärr tror jag inte att så är fallet.
Citera
2021-03-03, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Vi får hoppas det men tyvärr tror jag inte att så är fallet.
Tipset är att det rör sig om den officer som varit försvunnen en tid.
Citera
2021-03-04, 11:57
Medlem
Skaraborg2s avatar
Tyvärr inte brevbäraren.

Citat:
Tipset är att det rör sig om den officer som varit försvunnen en tid.

Kan vara mycket möjligt.

Att det skulle kunna vara Bosse är det tyvärr inte. Den mycket långa tiden att ha varit försvunnen i snart 45 år talar mycket starkt emot detta.
Citera
2021-03-04, 14:52
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Kan vara mycket möjligt.

Att det skulle kunna vara Bosse är det tyvärr inte. Den mycket långa tiden att ha varit försvunnen i snart 45 år talar mycket starkt emot detta.

Dessutom har det hittats elektronik på platsen. Jag tvivlar starkt på att de menar ett gammalt armbandsur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in