2009-04-23, 10:50
Medlem
Jack BauerCTUs avatar
Aftonbladet skriver:
Citat:
Miss USA-domaren: ”Det värsta jag hört i skönhetshistorien” Nu rasar debatten i hela USA om det kontroversiella uttalandet som fällde favoriten.

Här är klippet:
http://www.youtube.com/watch?v=YYb3IgO7Al4

Om klippet försvinner:
Miss USA deltagaren får frågan vad hon tycker om homosexuella äktenskap, och hon svarar med att "ta inte illa upp, men jag har blivit uppfostrad att ett äktenskap ska vara mellan man och kvinna".

Jag tycker tjejen gjorde rätt i att säga som hon tycker. Ska man ljuga bara för att man är med i en skönhetstävling? Domare Perez Hilton säger efteråt "det var det värsta uttalande jag hört i en skönhetstävling" och kallar henne själv för slampa. Vad är det för uttalande av en domare?

Nej, tjejen gjorde rätt. Heder och beröm åt henne!

Vad tycker ni? Ska hon åka ut ur tävlingen? Skulle hon ha ljugit och sagt något mer PK?
Eller gjorde hon rätt?

Lessen om jag postar i fel forumdel, var lite osäker här.
Senast redigerad av Jack BauerCTU 2009-04-23 kl. 10:53.
Citera
2009-04-23, 10:55
Medlem
Avsiktarens avatar
De bögarna går allt längre med sina fräckheter.
Citera
2009-04-23, 10:55
Medlem
Flytande_argots avatar
När hon ändå gjorde bort sig kunde hon väl ha gått full retard och sagt något klyftigt om blandäktenskap och judar i samma veva.
Citera
2009-04-23, 11:00
Medlem
wehrmachts avatar
Expressen hänger ut det som en groda och "Oj vilken miss!" Men det är det ju verkligen inte. Hon säger vad hon tycker, all heder till denna kvinna.

Citat:
"Hon gav det dummaste svaret i hela historien av skönhetstävlingar" Miss Kalifornien fick fråga om homoäktenskap.

Expressen använder sig av citatet som underrubrik. Är osäker på att citationstecknen som finns nu var med igår, jag reagerade nämligen starkt på detta då.

Notera jublet efter hennes uttalande
Senast redigerad av wehrmacht 2009-04-23 kl. 11:05.
Citera
2009-04-23, 11:03
Medlem
Jag håller helt med, personligen har jag inget emot homoäktenskap, men tjejen ifråga gav sin åsikt på det och dessutom inför nationell tv, jäkligt starkt av henne att stå på sig och ge ett ärligt svar istället för något krystat PK svar som de hoppades på.
Citera
2009-04-23, 11:07
Medlem
Hon sa ju enbart att hon tycker att äktenskap är en sak mellan en man och en kvinna. Är ju inte sjukt intolerant eller politiskt inkorrekt att säga så.
Citera
2009-04-23, 11:15
Medlem
DavidStHubbinss avatar
Självklart rätt att hon svarade ärligt och sa vad hon tyckte. Men eftersom Miss USA ska vara en smart modern kvinna höll en domare inte med henne och gav henne ett dåligt betyg som kostade henne segern. Inga konstigheter.
Citera
2009-04-23, 11:18
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobbesmamma
Hon sa ju enbart att hon tycker att äktenskap är en sak mellan en man och en kvinna. Är ju inte sjukt intolerant eller politiskt inkorrekt att säga så.

Fast de som håller i tävligen vill uppenbarligen inte ha en representant som fastnat någonstans i 1950-talet. Visst, hon får tycka och säga vad hon vill men det påverkar ju vinstchanserna. Sjyssta lökar dock.
Citera
2009-04-23, 11:21
Medlem
piratkaptens avatar
Vad är egentligen syftet med den där utfrågningen om de ändå inte får säga annat än att de önskar sig "world peace and a future for our children"?

Hade hon blivit tillfrågad huruvida hon trodde på gud och hon sagt att hon var ateist hade hon troligen blivit lika dumförklarad. Antagligen ska man vara mönsterkristen, men ändå (tvärtom mot vad kristendomen säger) vara för homosexuellas rätt att ingå äktenskap.

Vilken jävla idiot killen var, hoppas han drar på sig en svår sjukdom och dör.
Citera
2009-04-23, 11:23
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piratkapten
Vad är egentligen syftet med den där utfrågningen om de ändå inte får säga annat än att de önskar sig "world peace and a future for our children"?

Om de inte hade den där utfrågningen så skulle vi ju aldrig fått höra såna här visdomsord:

http://www.youtube.com/watch?v=lj3iNxZ8Dww
Citera
2009-04-23, 11:28
Medlem
piratkaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Om de inte hade den där utfrågningen så skulle vi ju aldrig fått höra såna här visdomsord:

http://www.youtube.com/watch?v=lj3iNxZ8Dww

Det är lite roligt att hon, precis som jag antydde att alla gör, avslutar sin totala urspårning med det säkra kortet "future for our children".
Citera
2009-04-23, 11:34
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piratkapten
Det är lite roligt att hon, precis som jag antydde att alla gör, avslutar sin totala urspårning med det säkra kortet "future for our children".

Undrar om hon halvvägs in i sitt svammel fick någon sorts insikt, typ, "Ja, jag kommer nog aldrig att vinna något nobelpris..."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in