2009-04-23, 07:07
Medlem
Tja, har skaffat en nice syriskt vattenpipa har i israel, gar det att ta med den i handbagaget? vill helst undvika att stuva ner skiten i bagaget.
Citera
2009-04-23, 08:10
Medlem
Torios avatar
Sett Harold and Kumar:Guantanamo Bay?
Citera
2009-04-23, 08:16
Medlem
Melestors avatar
Borde väll funka...om dem nu inte anser att själva stål pipan kan formas till ett spett som vapen(?)

Vasen är nog lugnt ifall du tar i handbagaget tror jag, för jag antar att du är rädd att den ska gå sönder?
Citera
2009-04-23, 14:48
Medlem
Ja precis. Hade vart sa surt om de neka, pallar inte att chansa med ryggsacken.
Citera
2009-04-24, 06:15
Medlem
Dewunis avatar
Man får inte ha med sig glasbehållare på flyget, skulle du krossa vasen så har du vassa glasskärvor.

Packa in den i tidningspapper eller liknande och stoppa ner den i resväskan.
Citera
2009-04-24, 17:36
Medlem
LaRues avatar
Får man undra hur stor den är? Det spelar ju faktiskt lite roll
Citera
2009-04-24, 21:53
Medlem
JustPaintIts avatar
Om det inte är en gigantisk pipa med 12+ uttag så ska de väll inte vara några problem om du gör som någon sa och skyddar delar av glas ordentligt så de inte spricker
Citera
2009-05-10, 23:19
Medlem
ari4presidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam_Spade
Tja, har skaffat en nice syriskt vattenpipa har i israel, gar det att ta med den i handbagaget? vill helst undvika att stuva ner skiten i bagaget.

Jag skulle inte rekommendera detta. Jag köpte en i Israel men jag hade den i resväskan. Risken är att det blir problem på flygplatsen, där säkerhetskontrollerna är noggrannast i världen. De kanske tror att du kommer försöka använda vattenpipan för att göra något brottsligt. Enklast är bara att ha den i resväskan. Om du verkligen inte vill göra detta borde du kanske kontakta flygplatsen innan eller fråga Svenska Ambassaden i Jerusalem hur du bör göra.
Citera
2009-05-10, 23:53
Medlem
Roll8ors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dewuni
Man får inte ha med sig glasbehållare på flyget, skulle du krossa vasen så har du vassa glasskärvor.

Källa på det?
Jag flög häromdagen med 4 flaskor vodka inhandlade på Taxfree. Skulle inte en avslagen flaskhals vara ett bättre vapen än en jävla vattenpipa?
Citera
2009-05-12, 17:23
Medlem
schteeeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roll8or
Källa på det?
Jag flög häromdagen med 4 flaskor vodka inhandlade på Taxfree. Skulle inte en avslagen flaskhals vara ett bättre vapen än en jävla vattenpipa?

men den har du köpt på flyplatsen så dom ska käna pengar. kontrollerna är bara till för att skapa en illusion av säkerhet
Citera
2009-05-24, 21:17
Medlem
Nailzzs avatar
Själv köpte jag en vattenpipa från israel utan problem
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in