Citat:
Ursprungligen postat av kanula
Vilket lösenord är det du vill byta? Är det routerns interna (som du använder när du loggar in på den), eller är det lösenordet för trådlös kryptering? Om det är det förstnämnda kan du använda reset-knappen på routern för att återställa till fabriksinställningar. Vid det senare är det bara att logga in på routern, gå till inställningarna för trådlöst och byta lösenord. Du behöver inte kunna det gamla för det.
Dylika frågor har besvarats många gånger förr, bemöda dig att söka ordentligt nästa gång! Jag är bara lite extra snäll idag.

Jag får ursäkta att jag inte sökte tillräckligt, jag googlade+flashback ganska så mycket efter just denna modellen av router/modem men hittade inget jag förstod.
Det jag vill göra är att logga in på routern och skaffa ett lösenord för att kunna ansluta till internet via den. Måste jag koppla in mig till den direkt via kabel då? Och hur kommer jag in så att jag kan byta lösenord, kan ju inte det gamla som sagt. Om jag resettar modemet/routern kommer jag fortfarande att kunna koppla upp mig till internet, eller måste jag installera om nåt, för jag tror inte att jag har kvar någon CD.