2009-04-23, 09:52
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kivan
Jag har också blivit riktigt dåligt bemött på alla banker jag gjort affärer med eller försökt öppna konton hos. Det är bara att inse att 2009 luktar pengar illa, och när ett samhälle sjunkit så lågt är botten nära. Jag föreslår att ni skickar pengarna med Wester Union.

Jag har i huvudsak Skandiabanken för vanliga personliga banktjänster, och de uppför sig bara väl. Rättar till eventuella fel utan att trassla, o s v.
Citera
2009-04-23, 11:00
Moderator
blomvattnares avatar
Vi har nu bytt bank, men den förra vi hade var verkligen inte kundvänlig. Det hände flera gånger att kassan var obemannad, men det fanns personal lite längre in. De såg att vi stod och väntade, men kunde inte ens komma fram och säga att någon kassapersonal skulle komma snart. Våra blickar kunde mötas flera gånger, ändå lyfte de inte ett finger för vår skull.

Detta bemötande var en av anledningarna till att vi bytte bank.
Citera
2009-04-23, 11:21
Medlem
Kivans avatar
Skandiabanken ville inte ha mig som kund när jag var och pratade med dem i höstas.
Citera
2009-04-23, 12:21
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kivan
Skandiabanken ville inte ha mig som kund när jag var och pratade med dem i höstas.

Angav de något skäl?
Citera
2009-04-23, 15:02
Medlem
lönnmördares avatar
visste inte att man kunde öppna bankkonto via internet.

Låter lite osäkert med tanke på alla sjuka och onödiga säkerhetsreglerna bankerna verkar ha.
Citera
2009-04-23, 15:21
Medlem
Kivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Angav de något skäl?
Jo, för att jag bodde utomlands (men arbetade i Sverige).
Citera
2009-04-23, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lönnmördare
visste inte att man kunde öppna bankkonto via internet.

Låter lite osäkert med tanke på alla sjuka och onödiga säkerhetsreglerna bankerna verkar ha.
Du måste legitimera dig hos postombud när du hämtar ut ett rekommenderat brev från banken, exv innehållande koddosa för Internetbank. De rena Internetbankerna måste ju ha detta alternativ för hur skulle de få kunder annars?
Citera
2009-05-06, 20:17
Bannlyst
Nordea

Jag har varit kund hos Nordea och dess mer eller mindre välskötta föregångare sedan 1965.

Som mest har jag haft ca 8 årslöner brutto i lån och alltid skött mina åtaganden enligt överenskommelse.

För närvarande har jag ca 2/3 årslön i lån.

Behövde en snabbkredit på 200 000 men blev nobbad. Anledning: Jag hade för många kreditupplysnimngar! (Köpt kamera för 16 000 mot faktura betald på 30 dagar, köpt dator för 11 000 betald på 30 dagar och lite andra småsaker) Grunden för nobben var alltså inte dålig ekonomi utan verklighetsfrämmande dataprogrammering.

Behöver vi sådana "banker" = programeringsmissar
Citera
2009-05-06, 21:18
Medlem
JackBlacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RödaBaronen
Farsan ringde upp sin bank för en viss tid sedan och blev dåligt bemött. Han ringde upp chefen och klagade, sade att han funderade på att byta bank. Förhoppningsvis fick hon sparken då han är en miljonkund.
Äh, hon fick säkert medalj för att ha gjort sig av med en jobbig kund
Citera
2009-05-08, 23:43
Medlem
Mercais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackBlack
Äh, hon fick säkert medalj för att ha gjort sig av med en jobbig kund

Hon lär knappast fått sparken iaf, det är en sak som är säkert. Fungerar inte så... miljonkund eller ej!
Citera
2009-05-10, 11:51
Medlem
JohnnyBeeGoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RödaBaronen
Farsan ringde upp sin bank för en viss tid sedan och blev dåligt bemött. Han ringde upp chefen och klagade, sade att han funderade på att byta bank. Förhoppningsvis fick hon sparken då han är en miljonkund.

Tror du på det själv? Det finns många kunder som din farsa, så att din farsa trodde att han var viktig är ju bara roligt.
Citera
2009-05-11, 02:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyBeeGood
Tror du på det själv? Det finns många kunder som din farsa, så att din farsa trodde att han var viktig är ju bara roligt.

Vad tjänar banker på att ha otrevliga kundansvariga? De är väl bara att kicka och anställa en ny? Vill inte banker ha kapital? Lever inte banker på privatpersoner med kapital?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in