2009-04-22, 19:13
Medlem
Under en fotbollsmatch fick jag en armbåge under ögat så det sprack rätt rejält, fick sys och kommer väl få ett fint ärr där nu. Frågan är kan man få ut något för detta hos försäkringsbolaget? Jag antar att man skall dokumentera och anmäla nu, samt även efter något år då man ser hur ärret blivit?
Jag hoppas ju det ska bli så lite som möjligt med risken är stor att det blir ett fult ganska stort ärr.
Citera
2009-04-22, 19:16
Medlem
herrFlinthjartas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beffaa
Under en fotbollsmatch fick jag en armbåge under ögat så det sprack rätt rejält, fick sys och kommer väl få ett fint ärr där nu. Frågan är kan man få ut något för detta hos försäkringsbolaget? Jag antar att man skall dokumentera och anmäla nu, samt även efter något år då man ser hur ärret blivit?
Jag hoppas ju det ska bli så lite som möjligt med risken är stor att det blir ett fult ganska stort ärr.

Som du själv säger. Dokumentera skadan nu (detta ska man alltid göra). Sen snacka med försäkringsbolaget vad det är för regler som gäller. Sen får du väl bara se hur det utvecklas sig. Många ärr försvinner till nästan obefintliga
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in