2009-05-02, 21:19
Medlem
The Crashs avatar
De e väl bara o säga "Jag e 18" så kommer hon in.. så är det iallafall i sydsverige. Tjejerna behöver knappt ens ha A-kuport för o komma in
Citera
2009-05-05, 21:47
Medlem
Gagoffs avatar
Pub Anchor

Kan funka.
Innan det blir riktig bar av det hela och det mest är restaurang brukar de inte kolla leg. Varje gång jag gått dit innan 20 är det bara traska rakt in. Tror de börjar kolla vid 21-22, ej säker.

Garanterar dock inget. Vem vet, de kanske frågar i baren istället för vid dörren då.
Citera
2009-05-06, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gagoff
Kan funka.
Innan det blir riktig bar av det hela och det mest är restaurang brukar de inte kolla leg. Varje gång jag gått dit innan 20 är det bara traska rakt in. Tror de börjar kolla vid 21-22, ej säker.

Garanterar dock inget. Vem vet, de kanske frågar i baren istället för vid dörren då.

Har behövt visa leg i baren på Anchor när det inte stått någon i dörren. En gång kom servitrisen dessutom fram till bordet för att kolla leg, men då ser jag och de jag var med rätt unga ut också.

Mango på Sveavägen är dåliga på legkoll, i alla fall när jag har varit där på Ace, och på Wollmars har jag sluppit legga men det var nog en vardag, fast min mamma säger att det ofta är folk som är tydligt minderåriga där så det kanske borde fungera.
Citera
2009-05-06, 18:37
Medlem
Caesarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Crash
De e väl bara o säga "Jag e 18" så kommer hon in.. så är det iallafall i sydsverige. Tjejerna behöver knappt ens ha A-kuport för o komma in
Det har jag också varit med om, på västkusten. Jävla hålor, fullt med bråk överallt eftersom en betydande del av klientelet är under 18. Men i storstäderna är det mer städat, och tjejer under 18 kommer nog oftast inte in (utan att exempelvis känna de vid insläppet).
Citera
2009-05-06, 18:54
Medlem
spleendids avatar
För ett förstklassigt ligg, behövs aldrig ett legg. Regel nummer ett.
Citera
2009-05-07, 01:48
Medlem
ninkings avatar
Söderhof, billig öl och nära medborgarplatsen. Sett tjejer där inne som inte kunnat ha varit en dag över 15, så där borde det gå!
Citera
2009-05-10, 17:46
Medlem
ari4presidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiie
Jag vet att det finns en tråd här som liknar denna, men detta är lite annorlunda.
Jag är 18 och har även kompisar i 18-19 års åldern, men vill gärna gå ut med min bästa kompis som är 17 också.
Hon ser äldre ut och alla tror att hon är 19, och ja - alla ser bra ut.

Därför undrar jag om det finns några ställen i stockholm som är schyssta när det gäller sånt här - om man kommer in när man kör på "oj nej jag glömde leget" :P

(och oroa er inte, det är inte några fjortisbrudar som kommer bli aspackade, hoppa runt och skrika när sommarplågorna kommer fram på dansgolvet)

Tacksam för snabba svar!

Frågan är om ni är ute efter en nattklubb eller en krog? På Nattklubbar är det väldigt svårt att komma in om man ej är 18. Kommer ihåg att det var ett helvete, men enklaste är nog att hoppa över någon rökruta, medan vakten kolla bort. MAgenta på regeringsgatan är en krog där detta är lätt, då rökrutan är väldigt avlång. Om ni är ute efter en bar, så är Wok House vid Gallerian antagligen bäst. Där brukar det ej finnas vakter.
Citera
2009-05-10, 17:48
Bannlyst
Finns Söderport kvar?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem