2009-04-22, 18:30
Medlem
HH74s avatar
Hej,

Jag letar efter en bra Timeaddon, det finns s mnga! Jag undrar vilka erfarenheter ni har. Recensionerna p mozilla brukar vara dliga/vinklade.

Jag behver fljande: Profiler. Det finns fler n jag som nyttjar denna dator. Jag behver begrnsa min tid online till ca 3 timmar/dag.

Jag vill kunna klicka p en ikon eller liknande s tar jag tid fr just MIN profil. En del addons gr igng s fort firefox startar, jag vill kunna styra processen. Dessutom vill jag ha en block som blockar mig efter 3 timmar. Denna ska dock gras s att de andra inom familjen inte utstts, kanske genom ngon typ av lsenord eller annat? Vet ej.

Frslag?
Citera
2009-04-22, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HH74
Hej,

Jag letar efter en bra Timeaddon, det finns s mnga! Jag undrar vilka erfarenheter ni har. Recensionerna p mozilla brukar vara dliga/vinklade.

Jag behver fljande: Profiler. Det finns fler n jag som nyttjar denna dator. Jag behver begrnsa min tid online till ca 3 timmar/dag.

Jag vill kunna klicka p en ikon eller liknande s tar jag tid fr just MIN profil. En del addons gr igng s fort firefox startar, jag vill kunna styra processen. Dessutom vill jag ha en block som blockar mig efter 3 timmar. Denna ska dock gras s att de andra inom familjen inte utstts, kanske genom ngon typ av lsenord eller annat? Vet ej.

Frslag?

En vckarklocka? Eller kanske till och med alarm p mobilen..
Citera
2009-04-22, 19:17
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Kr du med Vista s finns det ett verktyg, dock lite larvig beteckning.

Kontrollpanelen\Frldrakontroll

Dr under har tidsbegrnsning samt mycket mer.
Citera
2009-04-22, 19:27
Medlem
HH74s avatar
Cyrus, det dr lt bra, men jag har XP!
Citera
2009-04-22, 19:29
Medlem
HH74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shoulf
En vckarklocka? Eller kanske till och med alarm p mobilen..

Jag litar inte p mig sjlv, jag har ett beroende och d behvs tvng. Samtidigt MSTE jag anvnda internet minst 2-3 timmar om dagen p g a arbetsmejl, communitysajter fr att hlla kontakt med vnner i andra lnder och att hlla mig jour med nyheterna i vrlden, och dessutom mste jag arbeta p datorn med uppsatser och annat.
Citera
2009-04-22, 19:32
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Kan detta program hjlpa dig?

http://www.ampsoft.net/utilities/WinOFF.php
Citera
2009-04-22, 20:10
Medlem
HH74s avatar
Njae r svaret p den frgan. Internet r problemet, inte s mycket datortid i sig. Internet r ungefr 90 % av min tid p datorn, och det ska vara ungefr 50-50 minst. Att stnga av datorn lser inte riktigt problemet, eller kan gra det, men blir det inte lite trubbigt?
Citera
2009-04-22, 22:07
Medlem
kleskens avatar
Du fr bli mer disciplinerad. Kan du inte hindra dig sjlv med hjlp av att t.ex. en klocka ringer s r det ngot du mste jobba p generellt :P

OnT: Det finns routrar som man kan stlla in sessioner eller p vilka tider datorer ska vara tilltna att surfa t.ex. Bara kolla om din router stder snt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in