2009-04-22, 18:30
Medlem
HH74s avatar
Hej,

Jag letar efter en bra Timeaddon, det finns så många! Jag undrar vilka erfarenheter ni har. Recensionerna på mozilla brukar vara dåliga/vinklade.

Jag behöver följande: Profiler. Det finns fler än jag som nyttjar denna dator. Jag behöver begränsa min tid online till ca 3 timmar/dag.

Jag vill kunna klicka på en ikon eller liknande så tar jag tid för just MIN profil. En del addons går igång så fort firefox startar, jag vill kunna styra processen. Dessutom vill jag ha en block som blockar mig efter 3 timmar. Denna ska dock göras så att de andra inom familjen inte utsätts, kanske genom någon typ av lösenord eller annat? Vet ej.

Förslag?
Citera
2009-04-22, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HH74
Hej,

Jag letar efter en bra Timeaddon, det finns så många! Jag undrar vilka erfarenheter ni har. Recensionerna på mozilla brukar vara dåliga/vinklade.

Jag behöver följande: Profiler. Det finns fler än jag som nyttjar denna dator. Jag behöver begränsa min tid online till ca 3 timmar/dag.

Jag vill kunna klicka på en ikon eller liknande så tar jag tid för just MIN profil. En del addons går igång så fort firefox startar, jag vill kunna styra processen. Dessutom vill jag ha en block som blockar mig efter 3 timmar. Denna ska dock göras så att de andra inom familjen inte utsätts, kanske genom någon typ av lösenord eller annat? Vet ej.

Förslag?

En väckarklocka? Eller kanske till och med alarm på mobilen..
Citera
2009-04-22, 19:17
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Kör du med Vista så finns det ett verktyg, dock lite larvig beteckning.

Kontrollpanelen\Föräldrakontroll

Där under har tidsbegränsning samt mycket mer.
Citera
2009-04-22, 19:27
Medlem
HH74s avatar
Cyrus, det där lät bra, men jag har XP!
Citera
2009-04-22, 19:29
Medlem
HH74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shoulf
En väckarklocka? Eller kanske till och med alarm på mobilen..

Jag litar inte på mig själv, jag har ett beroende och då behövs tvång. Samtidigt MÅSTE jag använda internet minst 2-3 timmar om dagen p g a arbetsmejl, communitysajter för att hålla kontakt med vänner i andra länder och att hålla mig á jour med nyheterna i världen, och dessutom måste jag arbeta på datorn med uppsatser och annat.
Citera
2009-04-22, 19:32
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Kan detta program hjälpa dig?

http://www.ampsoft.net/utilities/WinOFF.php
Citera
2009-04-22, 20:10
Medlem
HH74s avatar
Njae är svaret på den frågan. Internet är problemet, inte så mycket datortid i sig. Internet är ungefär 90 % av min tid på datorn, och det ska vara ungefär 50-50 minst. Att stänga av datorn löser inte riktigt problemet, eller kan göra det, men blir det inte lite trubbigt?
Citera
2009-04-22, 22:07
Medlem
kleskens avatar
Du får bli mer disciplinerad. Kan du inte hindra dig själv med hjälp av att t.ex. en klocka ringer så är det något du måste jobba på generellt :P

OnT: Det finns routrar som man kan ställa in sessioner eller på vilka tider datorer ska vara tillåtna att surfa t.ex. Bara kolla om din router stöder sånt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in