2009-04-22, 17:56
Medlem
Adversariuss avatar
Reflekterade över en sak idag: jag tycker att matlagningsdelen skulle behöva ett subforum för att diskutera olika enskilda produkter såsom läsk, chips, godis, glass osv. Det känns inte riktigt som att det passar in under "Matlagning, metoder och redskap", det är snarare bättre anpassat för just matlagningsrecept osv. Detta kanske skulle kunna ge lite mer konkret uppdelning.
Citera
2009-04-22, 19:17
Medlem
FrasseFloyds avatar
Det föreslås ibland både godisforum och andra liknande grejer. Intresset verkar vara svagt så jag tror inte att du kommer ha någon större framgång. Här är ett exempel: https://www.flashback.org/showthread.php?t=862250
Citera
2009-04-22, 21:41
Medlem
Snövits avatar
Som det är idag där forumet heter matlagning metoder och redskap är det i alla fall inte rätt att godis, chips och andra produkter diskuteras där. Jag har föreslagit en namnändring som speglar innehållet bättre. Men allra helst skulle jag förstås se ett rent forum för just matlagning, metoder och redskap och sen ett annat forum för just produkter man äter så att säga.

Kom gärna med förslag så lovar jag att även ta upp dem med beslutsfattarna. Dock tror jag inte att vi kan dela upp forumet hur mycket som helst så tex ett rent godisforum tror jag blir svårt.
Citera
2009-04-22, 22:15
Medlem
miklons avatar
Ett underforum som heter "Produkter och Varumärken" kanske? Där skulle man t.ex. kunna diskutera huruvida M&M har funnits i Sverige förut, om Dr Pepper finns på stor flaska, om Eldorado är bättre än Euroshopper osv.

Råvaru-diskussioner bör hållas i matlagningsforumet, diskussioner om halvfabrikat eller förädlade råvaror tas där de passar bäst.

"Vilken burksparris är bäst?" - Produkter och Varumärken
"Hur tillagar man burksparris?" - Matlagning, metoder och redskap

Det är väl en uppdelning som borde fungera?
Citera
2009-04-22, 22:19
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miklon

Spontant tycker jag det låter bra.
Citera
2009-04-22, 23:34
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Det låter som en väldigt fin idé till uppdelning och även en väldigt lustig källa till kunskap och diskussioner om specifika märken och varor.
Citera
2009-04-23, 14:26
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ett underforum som heter "Produkter och Varumärken" kanske? Där skulle man t.ex. kunna diskutera huruvida M&M har funnits i Sverige förut, om Dr Pepper finns på stor flaska, om Eldorado är bättre än Euroshopper osv.

Råvaru-diskussioner bör hållas i matlagningsforumet, diskussioner om halvfabrikat eller förädlade råvaror tas där de passar bäst.

"Vilken burksparris är bäst?" - Produkter och Varumärken
"Hur tillagar man burksparris?" - Matlagning, metoder och redskap

Där satt den! Snövit, för gärna fram detta förslag till Flashbacks generaler.
Citera
2009-04-23, 18:38
Moderator
Evil Eds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Spontant tycker jag det låter bra.

Absolut, det är en uppdelning som skulle fungera perfekt.
Citera
2009-04-23, 18:44
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Där satt den! Snövit, för gärna fram detta förslag till Flashbacks generaler.

Jag har lagt det förslaget men ser gärna fler åsikter och idéer innan jag börjar tjata.
Citera
2009-05-08, 09:28
Medlem
miklons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Jag har lagt det förslaget men ser gärna fler åsikter och idéer innan jag börjar tjata.

Det skulle vara kul att höra hur det har gått med det här?
Citera
2009-05-08, 11:45
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Det skulle vara kul att höra hur det har gått med det här?

Jo det är nog lite mycket som ska genomföras innan detta ligger på chefens bord men jag kommer driva detta. Påminn mig gärna och fortsätt med bra förslag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in