2009-05-16, 17:36
Medlem
MrXtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Men det har väl skett i detta fallet eller?

Har inte ditt exs pojkvän fått vetskap om detta genom sin morsa?

Det kunde inte polisen svara på.

Sen har det också ännu större betydelse om det var grabbens som anmälde mig eller mitt EX. Om det inte var grabben som anmälde så kan man ju undra sig varför? Då kan han inte varit specielt hotad.

Sen att dem väntade 3 veckor efter hotet att anmäla kan man också undra varför. Om man blir så rädd för ett hot så anmäler man det direkt, inte väntar man 3 veckor.
Senast redigerad av MrXten 2009-05-16 kl. 17:42.
Citera
2009-05-16, 17:45
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrXten
Det kunde inte polisen svara på.

Sen har det också ännu större betydelse om det var grabbens som anmälde mig eller mitt EX. Om det inte var grabben som anmälde så kan man ju undra sig varför? Då kan han inte varit specielt hotad.

Sen att dem väntade 3 veckor efter hotet att anmäla kan man också undra varför. Om man blir så rädd för ett hot så anmäler man det direkt, inte väntar man 3 veckor.

Uppenbarligen måste han fått reda på det och ska vara tillräckligt.

I det här fallet har han väl säkerligen hört inspelningen.

Det att man väntat eller vem som har anmält brukar inte spela någon
betyelse alls. Så det är inget du ska hänga upp i julgranen.
Citera
2009-05-16, 17:48
Medlem
GodCalledInSicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robinho82
Sen håller du dig borta från ex-horan resten av ditt liv och drivs av vetskapen om att häxjäveln försöker sätta dit dig för en ilska som hon säkert har skapat.
Right?

Något säger mig att x-et och hennes nya förmåga och familj behöver pengar till sitt missbruk. De gör en anmälan som de vet de kommer vinna, men innan så ringer hon och säger det är lungt, jag vill inte längre anmäla så går de med ryggen fri. Staten tar ju över och de får cash utan att du kan bli sur för de "försökte ju ta tillbaka åtalet".

Du kan ju alltid fråga, "ger du mig pengarna tillbaka om jag får en dom som säger så"? Inte en chans i världen att du får pengarna om de inte är rädda för dig av någon anledning.

//konspiratorikern
Citera
2009-05-16, 17:48
Medlem
MrXtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Uppenbarligen måste han fått reda på det och ska vara tillräckligt.

I det här fallet har han väl säkerligen hört inspelningen.

Det att man väntat eller vem som har anmält brukar inte spela någon
betyelse alls. Så det är inget du ska hänga upp i julgranen.

Har ingenaning om han har hört inspelningen eller inte.
Men somsagt, jag är beredd att ta mitt straff för olagahotet.
Men inte för någon misshandel som inte har ägt rum.

Men vad tror ni straffet blir för olagahotet? Advokaten sa allt ifrån böter/sam..tjänst eller vad det hette. Fanns något för dem som är under 20 och något annat liknande för dem över 20.
Citera
2009-05-16, 17:50
Medlem
MrXtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GodCalledInSick
Något säger mig att x-et och hennes nya förmåga och familj behöver pengar till sitt missbruk. De gör en anmälan som de vet de kommer vinna, men innan så ringer hon och säger det är lungt, jag vill inte längre anmäla så går de med ryggen fri. Staten tar ju över och de får cash utan att du kan bli sur för de "försökte ju ta tillbaka åtalet".

Du kan ju alltid fråga, "ger du mig pengarna tillbaka om jag får en dom som säger så"? Inte en chans i världen att du får pengarna om de inte är rädda för dig av någon anledning.

//konspiratorikern

Utan tvekan kommer jag begära tillbaka mina pengar av dem.
Dem hade också begärt en summa i skadestånd men den fick jag inte ta del av förens rättegången sådanfall.
Citera
2009-05-16, 17:54
Medlem
GodCalledInSicks avatar
Citat:
Utan tvekan kommer jag begära tillbaka mina pengar av dem.
Dem hade också begärt en summa i skadestånd men den fick jag inte ta del av förens rättegången sådanfall.
Ja du ser, allt handlar om att få pengar till sitt missbruk isf, om dina uppgifter stämmer.

Som någon annan sa, när det här är över, lämna dem bakom dig och koncentrera dig på ditt egna liv
Citera
2009-05-16, 17:54
Medlem
MrXtens avatar
Funderar starkt också på att göra några anmälningar på dem.

Frihemsbrott eller vad det heter och har bevis mot hennes morsa att hon har langat alkohol till 14 åringar.

Men är inte den sorts personen som sjunker lika lågt som hon gör.

Har också Påpekat detta till henne och dem var "skraja" för att jag just skulle sätta dit dem för detta. Men har ingen lust att sätta hennes morsa i fängelse och henne på ett soc hem.
Citera
2009-05-16, 17:55
Medlem
MrXtens avatar
Citat:
Ja du ser, allt handlar om att få pengar till sitt missbruk isf, om dina uppgifter stämmer.

Som någon annan sa, när det här är över, lämna dem bakom dig och koncentrera dig på ditt egna liv

Jadå. Det hör jag varje dag av nära och kära.
Citera
2009-05-16, 17:57
Medlem
GodCalledInSicks avatar
Citat:
Men har ingen lust att sätta hennes morsa i fängelse och henne på ett soc hem.
Kanske det som krävs för att en vuxen mor ska sluta sälja alkohol till 14-åringar?

Ju mer du berättar om allt stämmer ju mer tragiska verkar hela bunten va. Berätta allt för din advokat så han förstår situationen.
Citera
2009-05-16, 17:59
Medlem
MrXtens avatar
Citat:
Kanske det som krävs för att en vuxen mor ska sluta sälja alkohol till 14-åringar?

Ju mer du berättar om allt stämmer ju mer tragiska verkar hela bunten va. Berätta allt för din advokat så han förstår situationen.

Sant är det, det kan jag garantera. Och tragiskt ja.
Ja jag ska nog berätta det, om inte far min redan gjort det för honom.
Citera
2009-05-16, 18:05
Medlem
MrXtens avatar
Kan ju också påpeka att vad jag har sett under min tid tillsammans med mitt EX så är hennes mamma är alkolist och stora delar av deras pengar går just till alkohol. Så hennes dotter som är 9år kan jag ju lätt fixa så hon får ett hem hos sin far istället. Finns mycket jag skulle kunna säga här, men vill hålla mig lite anonym iaf. Man vet inte vilka som kollar detta forumet.
Citera
2009-05-16, 18:10
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Kan ju också påpeka att vad jag har sett under min tid tillsammans med mitt EX så är hennes mamma är alkolist och stora delar av deras pengar går just till alkohol. Så hennes dotter som är 9år kan jag ju lätt fixa så hon får ett hem hos sin far istället. Finns mycket jag skulle kunna säga här, men vill hålla mig lite anonym iaf. Man vet inte vilka som kollar detta forumet.

Jaja...men glöm inte av at fokusera på ditt eget mål för allt det tar
upp kommer troligtvis att falla platt till marken och då är det inte
bra om du inte har ett eget försvar.

Det här gör att man får en stark föraning om att du är jävligt skyldig
för det är så skyldiga agerar och försöker hela tiden smutsa ner motsidan
och hitta fel som dom har gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem