2009-05-06, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrXten
en snabb fråga bara om någon vet svaret.

När man spelar in ett samtal på en mobiltelefon.
Piper det ALLTID då? Eller kan man ta bort det på någon inställning?

Kan man säkert, skulle tro de beror på telefonen
Citera
2009-05-06, 19:40
Medlem
MrXtens avatar
Väldigt sugen på att erkänna allt hon har anmält mig för.
Även om jag inte är skyldig. Hade varit så skönt att åka in för något jag inte har gjort och sedan hoppas hon får jävligt dåligt samvete. Eftersom hon ångrar att hon anmälde mig.

Hur länge håller det sig i registret att jag har suttit sådanfall inne?
Påverkar det mera än att söka arbete? Lägenhet osv osv?

d.s vad händer med mitt körkort?
Citera
2009-05-06, 20:14
Bannlyst
Citat:
Väldigt sugen på att erkänna allt hon har anmält mig för.
Även om jag inte är skyldig. Hade varit så skönt att åka in för något jag inte har gjort och sedan hoppas hon får jävligt dåligt samvete. Eftersom hon ångrar att hon anmälde mig.

Hur länge håller det sig i registret att jag har suttit sådanfall inne?
Påverkar det mera än att söka arbete? Lägenhet osv osv?

d.s vad händer med mitt körkort?

Du hamnar med största sannolikhet inte på kåken. Men allt över böter blir kvar i 10 år...

Körkortet klarar sig troligen men säker kan man aldrig vara. Tror att de omprövar det för allt som kan ge fängelse nu för tiden, även om man inte får fängelse.
Citera
2009-05-06, 20:19
Medlem
MrXtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insurgency
Du hamnar med största sannolikhet inte på kåken. Men allt över böter blir kvar i 10 år...

Körkortet klarar sig troligen men säker kan man aldrig vara. Tror att de omprövar det för allt som kan ge fängelse nu för tiden, även om man inte får fängelse.

ok tack för ditt svar.
Citera
2009-05-07, 18:50
Medlem
MrXtens avatar
För er som är intresserade.

Var hos advokaten idag och gick igenom allt.
Fick även reda på vad jag är anmäld för.

Misshandel på mitt ex.
Olagahot.
Sen Kvinnoofredande?!?!?! Eller något sådant.

Dock är det nog ganska lungt, är "skyldig" till en av punkterna bara.
Dock skulle jag inte erkänna detta sa advokaten eftersom det fanns så många brister i anmälan och många fördelar för mig och så lite nackdelar. Och dem nackdelarna hade han väldigt bra argument för.

Tummen upp för advokater!!
Citera
2009-05-15, 20:29
Medlem
MrXtens avatar
Okedoki.

Har lite uppdateringar för dem som är intresserade.

Var på förhör idag med advokaten.
Var somsagt det jag har nämt ovanför som jag var anmäld för.

Och angående misshandel så skulle detta ha skett 7gånger totalt under 07-09. Och självklart nekade jag till detta eftersom detta aldrig hänt.

Sen kom vi till biten där jag gjorde olagahot mot en kille.
Där hade dem band inspelningen framför mig där jag hotade honom.
Nekade till detta också eftersom jag inte hotade honom personligen utan till tredje "partner" ( Vilket var mitt ex's morsa). Nämde också som någon tidigare sa att detta bara var ett fragment av samtalet och det fanns mera. Detta hjälpte mig väldigt mycket.

Sen att även att morsan som jag pratade med hade erbjudit mig någon sorts av hjälp för att jag hade mordhotat honom tydde bara på att hon inte upplevde mig som allvarlig, och detta nämnde advokaten. Så detta gjorde det hela till ett icke olaga hot.

Antingen går detta till tingsrätten eller inte, beror somsagt på hur åklagaren ser på brottet.

D.s dem tog också mitt DNA.

Detta kan ju också vara intressant för er som har liknande fall och var lika puckad som jag och lät dem banda samtalet
Citera
2009-05-15, 20:36
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:

Och angående misshandel så skulle detta ha skett 7gånger totalt under 07-09. Och självklart nekade jag till detta eftersom detta aldrig hänt.

Sen kom vi till biten där jag gjorde olagahot mot en kille.
Där hade dem band inspelningen framför mig där jag hotade honom.
Nekade till detta också eftersom jag inte hotade honom personligen utan till tredje "partner" ( Vilket var mitt ex's morsa). Nämde också som någon tidigare sa att detta bara var ett fragment av samtalet och det fanns mera. Detta hjälpte mig väldigt mycket.

Sen att även att morsan som jag pratade med hade erbjudit mig någon sorts av hjälp för att jag hade mordhotat honom tydde bara på att hon inte upplevde mig som allvarlig, och detta nämnde advokaten. Så detta gjorde det hela till ett icke olaga hot.

Jag tycker inte spontant att det inte alls ser lika bra ut som du.

Den omständigheten att du framförde ett olaga hot till en tredje man
spelar ingen roll eftersom det kom till den hotades kännedom, detta
enligt gällande praxis.

Sen att moran inte tog det på allvar är också utan betydelse.

Det här kan sluta illa...det är bara du som vet om det finns fog för
anklagelserna om misshandel...men din trovärdighet ökar inte precis
i och med det olaga hotet.
Citera
2009-05-15, 22:43
Medlem
DarkKnights avatar
Citat:
För er som är intresserade.

Var hos advokaten idag och gick igenom allt.
Fick även reda på vad jag är anmäld för.

Misshandel på mitt ex.
Olagahot.
Sen Kvinnoofredande?!?!?! Eller något sådant.

Dock är det nog ganska lungt, är "skyldig" till en av punkterna bara.
Dock skulle jag inte erkänna detta sa advokaten eftersom det fanns så många brister i anmälan och många fördelar för mig och så lite nackdelar. Och dem nackdelarna hade han väldigt bra argument för.

Tummen upp för advokater!!

Ja du tjejer kan vara jävligt duktiga på att överdramatisera i rätten och har du en dålig advokat plus en jäkla otur så tipar jag lätt på att du kan få 10 mån fängelse på en öppen anstalt.
Är ju rätt känt att så fort nån tjej säger misshandel ja då blir det praktiskt taget fängelse oavsett om man är skyldig eller inte. Sveriges idiotiska rättsväsende.
Citera
2009-05-16, 10:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DarkKnight
Ja du tjejer kan vara jävligt duktiga på att överdramatisera i rätten och har du en dålig advokat plus en jäkla otur så tipar jag lätt på att du kan få 10 mån fängelse på en öppen anstalt.
Är ju rätt känt att så fort nån tjej säger misshandel ja då blir det praktiskt taget fängelse oavsett om man är skyldig eller inte. Sveriges idiotiska rättsväsende.

Har han en bra advokat och en domstol som inte tar allt fruntimmer säger för sanning, så kan det gå bra, men det är rena lotteriet...
Citera
2009-05-16, 11:00
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insurgency
Har han en bra advokat och en domstol som inte tar allt fruntimmer säger för sanning, så kan det gå bra, men det är rena lotteriet...

Nu är risken bra mycket större att han har en dålig advokat och
att flickvännen talar sanning och att en domstol inser att TS ljuger,
jag vet inte om man i sådant fall skall skall det för lotto
om han blir dömd...
Senast redigerad av Mihailovic 2009-05-16 kl. 11:02.
Citera
2009-05-16, 17:31
Medlem
MrXtens avatar
nja det gick bättre än vad det ser ut, och var mycket mera som blev nämt till min fördel avgående det olagahotet.

Och angående advokaten, så är han dyr och bra personlig advokat som farsan fixade.

Men visst det kan bli fängelse, men tvivlar på det.

Och ja, det har stor betydelse att jag inte hotade personen direkt, utant igenom tredje person.

Du kan ju säga till din polare. Fan vad jag ska döda dendär Erik. men sålänge personen inte berättar det för Erik så är det ju inte ett HOT. Det är det som är frågan om personen jag ville "döda" har fått reda på det hela. Annars är detta inget att gå till rättegång med.

Och sen angående misshandel. Finns inga bevis för det, inga vittnen och inga läkarintyg. Och självklart varför det inte finns är p.g att det aldrig ägt rum några misshandlingar.
Senast redigerad av MrXten 2009-05-16 kl. 17:34.
Citera
2009-05-16, 17:35
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Du kan ju säga till din polare. Fan vad jag ska döda dendär Erik. men sålänge personen inte berättar det för Erik så är det ju inte ett HOT. Det är det som är frågan om personen jag ville "döda" har fått reda på det hela. Annars är detta inget att gå till rättegång med.

Men det har väl skett i detta fallet eller?

Har inte ditt exs pojkvän fått vetskap om detta genom sin morsa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in