2009-04-22, 13:30
Medlem
Ja vad har hänt med min dator dom senaste dagarna?

Det började komma upp ett felmeddelande för typ en vecka sedan där det stod att det var problem med procedurstarten i airpluscfg. Detta hände varje gång jag öppnade datorn och airplus har någonting med det trådlösa att göra. Även internet funkade konstigt, det gick/går segt och det funkade inte att kolla på videos på youtube t.ex utan det stod "this image can't be seen" eller något liknande. Det gick inte att klicka med "rollern" på musen för att skapa ny flik på mozilla utan istället för adressen som jag klickat på kommer (namnlös) upp. Iaf så tog jag bort airplus vilket gjorde att allt det trådlösa försvann från datorn och jag får nu köra med sladd. Det finns någon flik under mina nätverksplatser där man kan skapa nytt trådlöst nätverk, men den guiden "går bara igenom" och sen händer ingenting, har även testat guiden "skapa ny internetanslutning" men inget händer.

Internet funkar ganska bra när jag startar upp datorn men sen försämras det hela tiden typ:S.

Jag tänkte att jag kanske behövde nytt virusskydd så jag uppdaterade norton abonnemanget och sen skulle jag göra en systemgenomsökning. Men när jag gör det så händer ingenting. Varken för tre dagar sedan eller idag. Varje gång jag startar upp datorn kommer ett virus hot upp som norton har noterat, så säger norton till mig att jag ska starta om datorn för att ta bort hotet. Detta gör jag men den går inte bort och det kommer upp om och om igen att jag ska starta om datorn. Viruset är Trojan.Neprodoorflinf. Sen finns även några andra virushot som jag inte kan ta bort på grund av problemen.

Detta är väl de största problemen finns även andra. Håller på att defragmentera just i detta nu, vet inte om det hjälper. Funderar på att ominstallera datorn, grejen är den att ominstallationsfunktionen finns inbyggd på datorn och om man ville så kunde man lägga över den på en cd-skiva vilket jag dock inte gjort. Jag själv hittar inte den på min windows xp, vet någon var jag hittar den. Och om jag ominstallerar vill jag även spara allt på en av mina hårddiskar hur gör jag det?

Kan som sagt inte så mycket om datorer, tacksam för all hjälp!
Citera
2009-04-22, 13:38
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Flyttad till support
Citera
2009-04-22, 14:44
Medlem
rejdars avatar
Finns information om hur man går tillväga här

http://www.symantec.com/security_res...346-99&tabid=3

Verkar vara viktigt att avaktivera systemåterställningen, så gör det