2009-04-22, 01:14
Medlem
Mr.Plopps avatar
Jag hittade ingenstans denna tråden passade så jag lägger den här, den får gärna flyttas om så tycke finns för det!

Det är så att min Pappas gamla hund nu har fått problem med sin pung, att han inte kan utveckla spermier så han kan inte befrukta en tik. Och detta pga att han inte fått komma till i hela sitt liv, ibland måste rören ränsas eller något har jag för mig vetrinären förklarade det.

Nu till frågan, skulle detta kunna hända på en man ? Alltså att man börjar skjuta "lösa skott" bara för att man inte får utlösning på ett tag?
Och ja det är sånt här som kommer upp i huvudet på mig när jag igentligen ska sova.

Edit. [Hittade nu att den kanske mer passar in på Erotik och sexualitet, Sorry my bad.]
Senast redigerad av Mr.Plopp 2009-04-22 kl. 01:16.
Citera
2009-04-23, 00:05
Medlem
Yuppinallens avatar
Stämmer inte alls, vore intressant att få veta vilken okunnig veterinär som sagt detta. Finns massor (och då menar jag massor) av hundar som aldrig får komma till skott med en tik under sin yngre livstid, men när hunden är 10-12 år och en intresserad tikägare vill använda hanen så "funkar" han hur bra som helst. Det har inget med tömningen att göra eftersom det töms ändå, bland annat med morgonurinen.

Så nej det tror jag inte att du behöver vara rädd för. Ett större hot är i sådana fall rökning, alkohol eller annan osund livsstil.
Citera
2009-04-23, 20:46
Medlem
Mr.Plopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yuppinallen
Stämmer inte alls, vore intressant att få veta vilken okunnig veterinär som sagt detta. Finns massor (och då menar jag massor) av hundar som aldrig får komma till skott med en tik under sin yngre livstid, men när hunden är 10-12 år och en intresserad tikägare vill använda hanen så "funkar" han hur bra som helst. Det har inget med tömningen att göra eftersom det töms ändå, bland annat med morgonurinen.

Så nej det tror jag inte att du behöver vara rädd för. Ett större hot är i sådana fall rökning, alkohol eller annan osund livsstil.

Jag vet faktist inte vad det var för vetrinär det var, men tack för svaret!
Och detta var inget jag var rädd för att det skulle hända tyckte bara att det lät väldigt konstigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in