2009-04-21, 19:20
Medlem
Nån som har ätit på Jensens böfhus i Västerås?

God mat?
Mycket mat?
Trevlig personal?
Prisvärt?
Citera
2009-04-21, 19:48
Medlem
DarkKnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 021021
Nån som har ätit på Jensens böfhus i Västerås?

God mat?
Mycket mat?
Trevlig personal?
Prisvärt?

Jensens Böfhus är bland det bästa stället man kan äta på. Visst priset är väl kanske lite högt men det är värt det.
Citera
2009-04-21, 19:52
Medlem
Mycket gott kött men i övrigt inget märkvärdigt !
Citera
2009-04-21, 20:39
Medlem
Pritchards avatar
Mycket god mat. Finns en del tillbehör att välja på också, såser, osv. Rätt bra efterättsbord om man gillar glass.
Inte dyrare än något annat köttställe.
Citera
2009-04-21, 21:17
Medlem
Om man jämför whiskeybiff/rödvinsbiff/vitlöksbiff med Jensens ribs - all you can eat, vilket är då mest prisvärt? Alla ligger i samma prisklass, 199 kronor. Man lär väl bli mätt på någon av whiskeybiff/rödvinsbiff/vitlöksbiff? Vet att vissa restauranger, inte jensens böfhus, har väldigt små portioner, även om dom är dyra.

Tack för tips.
Citera
2009-04-21, 21:48
Medlem
Tjockistjuvens avatar
Gott kött som fan!
Citera
2009-04-22, 01:34
Medlem
Modnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 021021
Om man jämför whiskeybiff/rödvinsbiff/vitlöksbiff med Jensens ribs - all you can eat, vilket är då mest prisvärt? Alla ligger i samma prisklass, 199 kronor. Man lär väl bli mätt på någon av whiskeybiff/rödvinsbiff/vitlöksbiff? Vet att vissa restauranger, inte jensens böfhus, har väldigt små portioner, även om dom är dyra.

Tack för tips.
Det är väl ganska självklart att all you can eat är mest prisvärt i och med att du då får ta hur mycket du vill. Men å andra sidan så är potionerna hyfsat stora, jag är en stor karl och jag blir gott och väl mätt när jag äter en potion där.

Hett tips är att köpa en trerätters-meny som finns för 199 kr. Väldigt prisvärt, du får vilken förrätt du vill + en av tre huvudrätter och sedan vilken efterrätt du vill.

Jensens böfhus är lätt min favoritrestaurang i Västerås! Och på lunchen är det ju så satans billigt, deras flankbiff kostar 59 spänn! Och den är förbannat god!
Citera
2009-04-22, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Modnar
Det är väl ganska självklart att all you can eat är mest prisvärt i och med att du då får ta hur mycket du vill. Men å andra sidan så är potionerna hyfsat stora, jag är en stor karl och jag blir gott och väl mätt när jag äter en potion där.

Hett tips är att köpa en trerätters-meny som finns för 199 kr. Väldigt prisvärt, du får vilken förrätt du vill + en av tre huvudrätter och sedan vilken efterrätt du vill.

Jensens böfhus är lätt min favoritrestaurang i Västerås! Och på lunchen är det ju så satans billigt, deras flankbiff kostar 59 spänn! Och den är förbannat god!

Trerättersmenyn låter mycket bra! Tänkte gå dit runt 5-6 mot kvällen, men måste testa lunchen nån dag också, 59 spänn är jättebilligt!

Hittade den inte i menyn på internet, men ska kolla i menyn på restaurangen, när jag äter där.

Tack för tips!
Citera
2009-04-22, 02:18
Medlem
tossefars avatar
Det är ok. Det är en köttbit med valfria potatisar. Inget speciellt, men roligare än McDonalds.
Citera
2009-04-22, 16:42
Medlem
Har 3 st kuponger på Jensens, där man får gratis glass till efterrätt om man beställer en valfri huvudrätt.

Gäller dock bara på Jenses i Jönköping står det på baksidan, om nån vill ha dom så skicka ett PM för jag ska inte gå dit någon mer gång ändå det var för dyrt och så får man bara en barn portion ändå.
Citera
2009-04-22, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LinusJkpg
Har 3 st kuponger på Jensens, där man får gratis glass till efterrätt om man beställer en valfri huvudrätt.

Gäller dock bara på Jenses i Jönköping står det på baksidan, om nån vill ha dom så skicka ett PM för jag ska inte gå dit någon mer gång ändå det var för dyrt och så får man bara en barn portion ändå.

Barnportion? Är du säker? Har ingen lust att betala 200 spänn för en barnportion.
Citera
2009-04-22, 22:33
Medlem
BrainDisorders avatar
Det är suveränt, har iofs bara ätit på Jensens i V-ås och Sthlm, så har inte så mycket att jämföra med.

Men det är gott, helt okej plats att sitta och äta på och trevlig personal.
Kan väl kanske varna eller hylla vitlöksbiffen, det var en jävla massa vitlök till.
Först var det pressad vitlöksklyfta i en lina över hela biffen, och så var det marinerade vitlöksklyftor i salladen.
Och tzatsiki.

Men gott var det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här