Flashback bygger pepparkakshus!
2009-04-21, 18:46
Medlem
Chinozos avatar
Hej,

Jag var hemma hos en polare som glatt visade upp vad man kunde göra med Linux (Ubuntu) och att det var mycket bättre än Windows. Efter hans genomgång så blev jag nästan lite kär i Ubuntu och frågade om jag kunde låna hans installations cd.

Han pekade på en cd som låg på skrivbordet och sa att jag kunde ta den och installera programmet. När jag kom hem så startade jag om datorn och snabbt så satte jag i cd skivan som jag hade fått. Jag väntade på att installations listan skulle komma upp, men istället så kommer Windows logga upp och så ser man laddnings saken under. Underligt tänker jag och ser på den när den laddar.

helt plötsligt så kommer en blå skärm upp, det står mycket text men datorn startar om på 1 sekund och jag hann inte läsa vad informationen var. Jag trodde att det hade blivit ett mindre fel och lät Windows starta om med Ubuntu cd skivan i igen.

Nu så kommer det upp att "Windows kunde inte startas. Detta beror på en ändring i program eller maskinvara"

Jag får 4 alternativ att välja mellan

*Felsäkert läge
*felsäkert läge med nätverk
*Felsäkert läge med kommandotolk
*Senaste fungerande konfigurationen
*Starta Windows normalt

Jag har provat varje alternativ och samma sak händer, exakt efter att laddnings saken har laddat färdigt kommer en blå ruta med vit informations text upp i 1 sekund och sen så startas datorn om

Nu så vänder jag mig till er och hoppas ni kan hjälpa!

Tack på förhand!
Senast redigerad av Chinozo 2009-04-21 kl. 19:44. Anledning: stavade fel på kraschade
Citera
2009-05-14, 14:24
Medlem
Chinozos avatar
Ingen som kunde hjälpa

Hårdisken hade crashat och jag fick omformatera datorn och installerade Linux - Ubuntu.

Nu fungerar allt som det ska, så denna tråden kan bli raderad eller låst.

Mvh, Chinozo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in