Jag såg en likadan tråd här och skulle också gärna vilja ha inredningstips. Jag har precis köpt en tvåa jag ska flytta in i i månadsskiftet. Ska måla om alla väggar innan jag flyttar in och behöver nya möbler då jag flyttar från en liten etta. Jag vet inte riktigt hur jag vill ha det, men vill inte ha t.ex. väggar i väldigt skrikiga färger som kan göra det svårt att få den såld när jag vill flytta ut. Har funderat på svartvitt eller olika nyanser av brunt, men är öppen för förslag. Vill ha målarfärg och inte tapeter då jag känner en målare som kan måla om till mig billigt, men inte tapetsera.
Det är jag och snart ett nyfött barn som ska bo i den, jag vet inte än om jag ska ha sovrummet som barnrum och själv bo i vardagsrummet med en gång eller om vi båda ska bo i sovrummet och att jag flyttar ut i vardagsrummet sedan när han blir större.
De möbler jag har är:
Vitt vitrinskåp i trä i lite rokoko-stil
Bokhylla
Vitt matbord med stolar i svart stål/rotting
Vitt skrivbord
Spjälsäng
Mörkbrun byrå i 70-talsstil för barnkläder
Två 90-sängar + vitt nattygsbord (dubbeläng kanske tar en del plats så jag funderar på om man skulle ställa en av sängarna i förrådet)
Fyrkantig svart TV och TV-möbel i rotting
Garderobiär (eller vad det heter, en sådan man hänger kappor på) i ljust trä
Möbler kan jag ju också måla om, om det skulle bli snyggare.
Alltså är det en del jag behöver köpa, soffa, mattor, utemöbler mm, ju billigare desto bättre, så klart.
Ritning