2009-04-21, 13:55
Medlem
Syrons avatar
En fråga till de som testat nya Ubuntu (eller andra distros med samma kärna).

Vilka trådlösa PCI kort (eller om ni nu lyckats hitta några, fungerande USB trådlösa) är att rekommendera för denna distro? Ska börja använda Ubuntu igen men hade ett fasligt krångel med tweaks föra gångerna jag försökte använda de tidigare utgåvorna.

Kortets medföljande antenn måste ha ordentlig räckvid då jag inte har plats för repeaters/bryggor i hemmet. (Alternativlösning är givetvis att skaffa starkare antenner än standard på annat håll, men detta tar tid och kostar oftast multum)
Citera
2009-04-21, 14:12
Medlem
usb-dongels med rt73-krets fungerar fint, Linksys WUSB54GC är väl den bästa och fungerar riktigt bra genom att bara plugga in den. Själv har jag någon sorts billig Sweex usb-dongel som har dålig räckvidd men annars fungerar riktigt bra.
Citera
2009-04-21, 14:53
Medlem
Syrons avatar
Hmmm, ser ut som en i mängden egentligen... något bevis på räckvidden där?

Om den är ok så direktinskaffas den

Edit: What the heck.. kan lika gärna slänga in ett önskemål på ljudkort, även om de är något säkrare vad gäller drivisar, oftast.
Senast redigerad av Syron 2009-04-21 kl. 15:17.
Citera
2009-04-22, 13:26
Medlem
Belldozers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syron
Edit: What the heck.. kan lika gärna slänga in ett önskemål på ljudkort, även om de är något säkrare vad gäller drivisar, oftast.

Jag kan rekommendera Asus Xonar, har själv ett Asus Xonar DX (snikmodellen) som gav ljudet ett rejält lyft jämfört med mitt integrerade Realtek ALC889. Kortet fungerade direkt (Ubuntu 8.10 amd64) efter installationen utan handpåläggning, jag har dock inte haft möjlighet att testa den optiska utgången.

http://www.alsa-project.org/main/ind...ix:Vendor-Asus
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in