2009-04-21, 11:56
Medlem
Big Mama´s guns avatar
Har en 4 månaders fralla, hane, som kommer att vara 5 månader när vi ska åka till New York i 2 veckor, och jag skulle uppskatta lite feedback på var man ska lämna honom, vi har lite olika alternativ nämligen.
( jag slipper gärna påpekanden om att han är för ung osv, vi är medvetna om detta men har i nuläget inget val!!!)

Alternativ 1: Hundpensionat. Har haft kontakt med ett vid arlanda, dom har fått bra "kritik", SKKreggade osv. Men det är ju skitsvårt att veta hur han reagerar på att vara instängd i egen bur, släppas ut i rasthage, eller promenera med massa andra hundar osv. Han är ju van att vara med oss.

Alt.2: Lämna hos min sambos föräldrar, ett pensionärspar i östergötland. Nackdelen är resan dit och hem vilket gör att det blir några dagar extra eftersom vi måste köra ner och lämna honom dan innan vi åker och dagen efter vi kommit hem.

Alt.3: Min ohängde bror kommer och bor i vår lägenhet och har hand om hunden. Dock har han ingen aning om ansvarskänsla eller är särskilt pålitlig. Han är typen som lätt ligger och är bakis och skiter i hunden en hel dag, typ. Så det känns sådär att ha honom som hundvakt, speciellt med en sån liten som måste ut och behöver massa omsorg och uppmärksamhet.

Så.
Vad skulle du göra?
Citera
2009-04-21, 12:00
Medlem
Big Mama´s guns avatar
Tilläggas bör att detta är en väldigt trygg och stabil valp. han klarar av att vara ensam utan problem, är lugn och glad och är van från tidigare ägare att bli bortlämnad i princip dagligen till olika människor. Väldigt social och trevlig valp.
Citera
2009-04-21, 12:28
Medlem
SmiLLies avatar
Ni har inte kontakt med uppfödaren?

Har han träffat föräldrarna eller brorsan något?
Citera
2009-04-21, 13:10
Medlem
Weissess avatar
Jag vet inte vilket pensionat du pratar om vid arlanda, men min familj har lämnat vår hund på Vita husets pensionat i Upplands väsby. Samma? (http://www.vitahusets.se/) Jag har bara bra erfarenheter därifrån. Vår hund är lite fånig av sig och klarar inte riktigt av att vara på dagis. På Vita husets pensionat frågade de om de fick para ihop vår hund med andra hundar! Det blev en perfekt lösning då min hund och hunden som den blev ihop parad med funkade perfekt.

De som har Vita Huset har stor hundvana och är riktiga hundmänniskor! Så kan ni lämna den där så har jag bara bra att säga om det stället =)
Citera
2009-04-21, 13:32
Medlem
Snurrens avatar
Rent spontant skulle jag välja sambons föräldrar om dom är hemma mycket och har erfarenhet av hundar. Brorsan tror jag inte riktigt på. Åk och titta på hundpensionatet innan (kan man ta med sig hunden när man åker och tittar så kanske det är en bra idé)
Citera
2009-04-21, 13:48
Medlem
Big Mama´s guns avatar
Uppfödaren bor i gbg så det känns inte sådär jättebra. Blir väldigt långt att köra och lämna/hämta.

"Svär"föräldrarna är ju hemma hela dagarna, dom har träffat honom en gång och funderar själva på att köpa hund, så det kanske är bra träning för dom..

Minns inte vad pensionatet vid arlanda hette, ja- det låg ju inte precis vid arlanda, men åt det hållet, några km ifrån. Ska kolla upp vita huset, tack för tips!

Ändring:

Ah såg nu att det ju är det stället jag haft kontakt med! Har mailat med ägaren lite och frågat grejer...hm, då kanske det är bättre än köra ner med honom till sambons föräldrar??
Senast redigerad av Big Mama´s gun 2009-04-21 kl. 13:50.
Citera
2009-04-21, 14:41
Medlem
Eliza CTs avatar
Alternativ 1 eller 2 är mest lämpande i mitt tycke. Trevligt för föräldrarna om dom får träna lite före dom skaffar egen. Och jag tror väl inte ni måste står där timmen efter ni kommit hem igen. På hundpensionatet tickar tiden att betala hela tiden. Han får träffa och leka med andra hundar - kanske mer socialt där. Och kortare resa för hunden. Hoppas ni alla får trevligt där ni är!

Mvh
Citera
2009-04-21, 16:45
Medlem
Tycker alternativ två verkar som det bästa alternativet. Eller ja, beroende på hur svärföräldrarna är med hunden då så klart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in