2009-04-21, 09:31
Medlem
Bent Metals avatar
Hallå folket!

Har nyss spenderat hela natten för att försöka få till ivacy och har blivit gråhårig på kuppen.... nåja, nästan iaf.

Efter ett par timmar upptäckte jag att det är en känd bugg i Kubuntu 8.04.1 (Hardy Heron) som gör att PPTP inte går att välja i knetworkmanager. Jag behöver ju inte ens säga att jag såklart använder just denna dist av Linux...

Har installerat åtskilliga paket, nu är det väl allt som innehåller vpn samt pptp som finns installerat i princip. Körde ju då även in KVpnc eftersom jag läste att jag skulle kunna få det till att funka genom detta.

Har ägnat en jävla massa tid till att googla fram varför jag får detta meddelande när jag försöker connecta till ivacy med KVpnc:

debug: [pppd] Using interface ppp0
debug: [pppd] Connect: ppp0 /dev/pts/3
debug: [pppd] LCP: timeout sending Config-Requests
debug: [pppd] Connection terminated.
info: Connection has been terminated.
debug: [pppd] Modem hangup
error: Remote modem has hung up. Connection was terminated.

Summa summarum, finns det ingen som testat ivacy med KVpnc och fått till det? isf skulle det vara otroligt hyggligt att få en idiotförklarande genomgång hur man lyckas. Antar att jag har gjort något tokigt i konfigurationen.

Sedan en idiotfråga till, visst är det väl så att även om jag använder ivacys firefoxplugin så påverkar den just enbart firefox va? inte eventuella fildelningsprogram?

Tack på förhand!
Citera
2009-04-21, 10:09
Medlem
qetuRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bent Metal
Hallå folket!

Har nyss spenderat hela natten för att försöka få till ivacy och har blivit gråhårig på kuppen.... nåja, nästan iaf.

Efter ett par timmar upptäckte jag att det är en känd bugg i Kubuntu 8.04.1 (Hardy Heron) som gör att PPTP inte går att välja i knetworkmanager. Jag behöver ju inte ens säga att jag såklart använder just denna dist av Linux...

Har installerat åtskilliga paket, nu är det väl allt som innehåller vpn samt pptp som finns installerat i princip. Körde ju då även in KVpnc eftersom jag läste att jag skulle kunna få det till att funka genom detta.

Har ägnat en jävla massa tid till att googla fram varför jag får detta meddelande när jag försöker connecta till ivacy med KVpnc:

debug: [pppd] Using interface ppp0
debug: [pppd] Connect: ppp0 /dev/pts/3
debug: [pppd] LCP: timeout sending Config-Requests
debug: [pppd] Connection terminated.
info: Connection has been terminated.
debug: [pppd] Modem hangup
error: Remote modem has hung up. Connection was terminated.

Summa summarum, finns det ingen som testat ivacy med KVpnc och fått till det? isf skulle det vara otroligt hyggligt att få en idiotförklarande genomgång hur man lyckas. Antar att jag har gjort något tokigt i konfigurationen.

Sedan en idiotfråga till, visst är det väl så att även om jag använder ivacys firefoxplugin så påverkar den just enbart firefox va? inte eventuella fildelningsprogram?

Tack på förhand!

Samma konsitga PPTP bugg uppenbarade sej på ubuntus network-manager efter att man installerat paketet pptp. Står nånting om att anslutningen misslyckades bara.

Prova uppgradera från 8.04 till 8.10, eller varför inte 9.04? Funkade helt plötsligt för mej efter att jag uppgraderade, men your choice.
Citera
2009-04-21, 11:29
Medlem
Bent Metals avatar
Ja alltså om jag inte fixar det på något annat sätt så kanske jag blir så illa tvungen. Har inte velat uppdatera pga att jag inte riktigt gillat tanken på KDE4. Gillar inte feelingen på det, men det kanske bara är en vanesak...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in