2009-04-21, 07:40
Medlem
Dennos avatar
Hej!
Har precis fått hem en hundvalp. Läser på förpackningen att den skall ha 150Gr. Samt att den skall ha 3 gånger om dagen. Men får inte fram om det är dagligen eller per gång den skall ha 150 Gr.

Det är Royal canin helfoder vi kör med.

Så är det 150 gr per gång eller är det 150 gram uppdelat på 3?
Citera
2009-04-21, 07:55
Medlem
SmiLLies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denno
Hej!
Har precis fått hem en hundvalp. Läser på förpackningen att den skall ha 150Gr. Samt att den skall ha 3 gånger om dagen. Men får inte fram om det är dagligen eller per gång den skall ha 150 Gr.

Fråga uppfödaren hur dom gjorde.

Hunden ska äta 3-4 ggr i början... om 150 x 3 är otroligt mycket - dela upp 150 i 3 portioner istället!
Citera
2009-04-21, 09:42
Medlem
@acks avatar
Gissar på att din hund är av mellanmodell (?).

Valpar behöver hursomhelst mycket mat i början, man ser ju rätt snart på hunden om man behöver öka eller minska fodermängden, på en korthårig hund ska man nätt och jämt kunna skönja revbenen (detta är min egen variant av foderanpassning).
Citera
2009-04-21, 10:12
Medlem
Står det 150g på påsen så bör det vara 150g per dag. Sedan får man ju anpassa efter hullet på valpen efter ett tag.
Citera
2009-04-21, 11:35
Medlem
missmarmelad6s avatar
...

Citat:
Ursprungligen postat av Denno
Hej!

Jag har en valp(Jack Russell) på 4 månader och jag låter faktiskt torrfodret stå framme hela dagen. Kanske man inte ska göra men funkar bra för oss.
Han växer så det knakar och är lagom i hullet.
Använder också Royal Canin.
Citera
2009-04-21, 11:39
Medlem
Dennos avatar
Nu har jag fått svar från uppfödaren. 50gr per gång skulle det vara så då har vi ju gjort rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in