Jag sitter som bäst och surfar på min nya MacBook och har naturligtvis laddat ner Firefox.
Helt plötsligt vill jag gå bakåt och drar tre fingrar över touchpaden, bara för att som en idiot sitta och vänta på att den laddar om den förra sidan. Vilket den aldrig gör!
Öppnar Safari och testar, det funkar naturligtvis direkt. Man ser tillochmed hur bakåtknappen åker in för att visa att det fungerade!
Hur kan jag göra för att få samma funktion i Firefox?
Går det ens?
Det finns en beta av Firefox som funkar bra med nya toucpaden (tex gå högst upp på en sida med tre fingrar uppåt - ovärdeligt på DN.se). Men sen kan jag rekomendera Multiclutch som låter dig lägga till egna touchpad-rörelser som kortkommandon i vilka program du vill. Sjukt bra.
Det finns en beta av Firefox som funkar bra med nya toucpaden (tex gå högst upp på en sida med tre fingrar uppåt - ovärdeligt på DN.se). Men sen kan jag rekomendera Multiclutch som låter dig lägga till egna touchpad-rörelser som kortkommandon i vilka program du vill. Sjukt bra.
Ni blev det jättejobbigt..
Jag öppnar programmet, lägger till Firefox i Applications, men vad gör jag sen?
Jag kan välja t.ex swipe left, men inte någon funktion för det. Det enda som händer med swipe left blir att den byter fönster..
Vad gör jag för fel?
Ni blev det jättejobbigt..
Jag öppnar programmet, lägger till Firefox i Applications, men vad gör jag sen?
Jag kan välja t.ex swipe left, men inte någon funktion för det. Det enda som händer med swipe left blir att den byter fönster..
Vad gör jag för fel?
Alla rörelser representerar ett kortkommando, så det måste alltså finnas ett kortkommando som kan göra det du vill göra. Skriv det kommandot i Key Command.
När jag kör på laptopen använder jag bara Backspace knappe istället.
Vet att det inte var exakt det svaret du letade efter. Men ifall du inte redan visste det kanske du klarar dig med det?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!