Citat:
Ursprungligen postat av tjosanitjompen
Tackar för det!
Jag vill också fråga: vilka moddar rekommenderar ni? Jag vill fortfarande kunna göra alla achievements och göra alla quests, men samtidigt göra spelet "bättre". Det ända jag hittat är en mod som gör att karaktären är i centrum när man använder tredje person.
Jag gjorde en nyinstallering av New Vegas idag och fyllde på med så många moddar som jag vågade. Har haft problem med att spelet kraschar eller låser sig, men idag kunde jag spela i flera timmar utan problem, och det kraschade aldrig vid de tillfällen det brukade göra det (vid
fast travel och
lock picking), så jag är 99% säker på att det är en helt stabil samling mods.
FalloutNV.esm
DeadMoney.esm
HonestHearts.esm
OldWorldBlues.esm
iHUD.esm
More Perks.esm
ELECTRO-CITY - CompletedWorkorders.esm
ELECTRO-CITY - Highways and Byways.esm
ClassicPack.esm
MercenaryPack.esm
TribalPack.esm
CaravanPack.esm
rePopulated Wasteland.esm
WARZONES - Misanthropy Pure.esm
Project Nevada - Core.esm
Project Nevada - Equipment.esm
Project Nevada - Cyberware.esp
Project Nevada - Dead Money.esp
Project Nevada - Honest Hearts.esp
NewVegasBounties.esp
More Perks Update.esp
WeaponModsExpanded.esp
Project Nevada - WMX.esp
WMX-ModernWeapons.esp
WMX-DeadMoney.esp
WMX-HonestHearts.esp
WMX-OldWorldBlues.esp
WMX-PreOrderPackCaravan.esp
WMX-PreOrderPackMercenary.esp
Vurt's WFO.esp
Nevada Skies.esp
DYNAVISION 2 - Dynamic Lens Effect.esp
Project Nevada - Rebalance.esp
QS_Blackwolf_NV_Backpackmod.esp
iHud - Immersive Hud, tar bort all information från skärmen. Vissa saker dyker upp ibland, som en varning när du har lite ammunition kvar.
More Perks - som det låter, fler perks.
ELECTRO-CITY - gatlyktor och elektriskt ljus på de flesta ställen i Nevada.
rePopulated Wasteland - lägger till fler personer på de flesta ställen, gör spelet mer realistiskt.
WARZONES - en av mina favoriter. Lägger till fem (tror jag) nya ställen (städer etc.) som är rena krigszoner, där det ständigt förekommer stora strider.
Project Nevada - personerna bakom Fallout Wanderer's Edition (FWE) till Fallout 3 har gjort denna mod som gör samma sak, det vill säga gör det mesta mer realistiskt, och mycket, mycket farligare. Lägger till nya vapen, ny utrustning och en massa andra saker. Det mesta kan konfigureras inifrån spelet.
NewVegasBounties - du kan jobba som prisjägare, alltså fler uppdrag. Finns en NewVegasBountiesII också.
WeaponModsExpanded - de flesta vapen kan modifieras med upp till tre modifikationer per vapen (ljuddämpare, utökat magasin, lasersikte etc.). Kräver WMX-xxx-patcharna för de DLCs du har installerade. Du behöver också Project Nevada - WMX-patchen för att köra WMX och Project Nevada tillsammans.
Vurt's WFO - lägger till massor av nya träd och växter. Finns två varianter, Dead Wasteland och Fertile Wasteland.
Nevada Skies - vädermod som gör allt snyggare. Du kan köra Nevada Skies eller Fellout, det är en annan vädermod.
DYNAVISION 2 - gör det möjligt att lägga till effekter som soft focus, depth of field etc. Inget att använda om du har en långsam dator, du behöver lite extrakraft för att kunna utnyttja den här modden.
QS_Blackwolf_NV_Backpackmod - lägger till ryggsäckar i ett par butiker. Behövs om du kör Project Nevada och inte fokuserar på STR, eftersom Project Nevada gör att du inte kan bära lika mycket.
Förutom dessa har jag också Better_Smoke_and_Ballistics (ger snyggare krutrök), PocoBuenoTexturePack och Weapon Retexture Project.
Dessa mods i denna load order på en ren installation av Fallout New Vegas fungerar alltså utmärkt för mig.