2009-04-20, 12:22
Medlem
WildCrawlers avatar
Jo det är så att när jag fick min nya dator för något år sedan så sa de på Dell att jag skulle göra två partioner, en som är 20gb(C) och en som har resten E(ca 900gb). För att Windows skulle vara installerad på C så ifall datorn kraschade så skulle det vara säkert eller något sådant. Men Vista tar ju ca 12gb och sen så har ju lite av allt jag installerat på E lämnat småfiler på C. Tar jag bort dessa så slutar programmet att funka :S

Sen så kom min kompis Olof in, han sa att han kunde fixa det och lägga till mer utrymme på C. Så han laddade ner lite olika defragmentprogram och liknande och använde dem. Sen så hade han något program som tog bort ca 60gb på E för att sedan föra över dem till C, så som när man gör partioner typ. Fast han kunde bara ta bort 60gb inte lägga till dem för att C hade Windows eller något liknande, vet faktiskt inte riktigt. Så nu så är det ca 60gb som inte används på någon hårddisk på datorn, C är hela tiden nere på mindre än 200mb ledigt utrymme.

Finns det något sätt att fixa detta på? SÅ att jag kan få mer utrymme på C eller liknande? Tacksam för svar (:
Citera
2009-04-20, 12:25
Medlem
Shoffens avatar
Ja det funkar ju absolut med ett def prog...

Ladda ner Partition magic.
Har du vista finns det en seperat version av programmet.
Citera
2009-04-20, 12:37
Medlem
WildCrawlers avatar
Har letat men hittar ingen Vistaversion :S Någon som sitter på en länk? Sen så kom jag på att det var Diskhanteraren som min kompis använde!
Citera
2009-04-20, 14:38
Medlem
WildCrawlers avatar
Någon?
Citera
2009-04-20, 14:42
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Detta verktyg är Vista-anpassad.

http://www.acronis.com/homecomputing.../diskdirector/

Men har du Vista så bör detta kunna gå.

I Windows Vistas diskhantering kan du inte bara utöka volymer, du kan även krympa sådana. Högerklicka Dator i Startmenyn och välj Hantera. Där hittar du diskhanteringen där du vidare kan högerklicka en disk eller partition och som du vill krympa. När enheten krympts kan du skapa en ny partition eller utöka en befintlig sådan.
Citera
2009-04-20, 14:54
Medlem
WildCrawlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork

I Windows Vistas diskhantering kan du inte bara utöka volymer, du kan även krympa sådana. Högerklicka Dator i Startmenyn och välj Hantera. Där hittar du diskhanteringen där du vidare kan högerklicka en disk eller partition och som du vill krympa. När enheten krympts kan du skapa en ny partition eller utöka en befintlig sådan.
Jo det är ju det jag har gjort men jag kan inte öka på C av någon anledning
Citera
2009-04-20, 18:13
Medlem
WildCrawlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork

Nope, det programmet funkade inte heller
Citera
2009-04-20, 19:01
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WildCrawler
Nope, det programmet funkade inte heller

Låter som du gör något fel.

Jag själv utförde en utökning på en av mina Vista-maskiner för ett tag sedan.
Det gick hur bra som helst.

Som notis så hade jag en fullversion med serialnyckel.Det kan tänkas att du behöver detta med.

Oftast så ligger en 30 dagars shareware med strypta resurser.
Citera
2009-04-20, 19:26
Medlem
WildCrawlers avatar
Använde fullversion, gjorde rätt första gången men det var inget resultat så jag gjorde om det och nu när jag ska göra så står det att jag inte kan flytta över det typ
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in