2009-04-20, 08:31
Medlem
Marodeurs avatar
Fram till 24 går det bra, men efter 06 på morgon innan operation är det totalförbud, vafan??
För jag tänkte ta mig en kaffekopp nu jag (operation 11). Och i och med att jag bara ska göra en mycket enkel "operation" för triggerfinger (http://www.youtube.com/watch?v=IWTxTiX-IE0 vid 1:08) så tycker jag att det inte skulle vara så farligt.

Jag antar att det blir mindre risker att operera en kropp som är något dehydrerad och att magsäck inte är full i mat, men wtf på en sån liten procedur.... Nån expert som kan mer om det här? VILL HA KAFFEKOPPSJÄVELN NURÅ

MEN FÖR HELVETE FLASHBACK! Jag ska snart fara ju
Senast redigerad av Marodeur 2009-04-20 kl. 08:45.
Citera
2009-04-20, 08:47
Medlem
FetFulElaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marodeur
Fram till 24 går det bra, men efter 06 på morgon innan operation är det totalförbud, vafan??
För jag tänkte ta mig en kaffekopp nu jag (operation 11). Och i och med att jag bara ska göra en mycket enkel "operation" för triggerfinger (http://www.youtube.com/watch?v=IWTxTiX-IE0 vid 1:08) så tycker jag att det inte skulle vara så farligt.

Jag antar att det blir mindre risker att operera en kropp som är något dehydrerad och att magsäck inte är full i mat, men wtf på en sån liten procedur.... Nån expert som kan mer om det här? VILL HA KAFFEKOPPSJÄVELN NURÅ

MEN FÖR HELVETE FLASHBACK! Jag ska snart fara ju
Dels finns risken att du kräks; du mår illa av anestesin. Dels finns alltid risker med operationer; även de små.. Så OM det skulle hända något skulle hända där du måste sövas akut (etc) vill man inte ha något i kroppen som "stör".
Citera
2009-04-20, 08:54
Medlem
Marodeurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak
Dels finns risken att du kräks; du mår illa av anestesin. Dels finns alltid risker med operationer; även de små.. Så OM det skulle hända något skulle hända där du måste sövas akut (etc) vill man inte ha något i kroppen som "stör".
Ja just, gäller även lokalbedövning? Hmm.. nämen jag tror jag vågar ta ett tredjedels termoslock nu, det hinner rinna bort.
Citera
2009-04-20, 09:07
Medlem
Methones avatar
Citat:
Ja just, gäller även lokalbedövning? Hmm.. nämen jag tror jag vågar ta ett tredjedels termoslock nu, det hinner rinna bort.

Du kanske måste gå på toa helt plötsligt?
Citera
2009-04-20, 09:09
Medlem
FetFulElaks avatar
Citat:
Det är ju just det.. även om det ges lokalbedövning så KAN du ju vara överkänslig mot Lidokain och få en anafylaktisk shock... då vill man inte ha en massa spya i luftvägarna (eller om du t.ex. måste intuberas).
Citera
2009-04-20, 10:24
Medlem
Tjohildas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methone
Du kanske måste gå på toa helt plötsligt?
Haha, det har faktiskt hänt mig under en operation med lokalbedövning..."men vafan kan ni rappa på och sy igen nu, jag kissar på mig!"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in