2009-04-20, 03:52
Medlem
Mr.Cookiepantss avatar
Hejsan!

Jag har en hund som går runt på nätterna och juckar. Han lyfter ryggen och gör långsamma juckrörelser. Ibland när man vaknar på morgonen så ligger det små blodfläckar på golvet som han gått och droppat av sig.

Vad beror detta på?

Mvh!
Citera
2009-04-20, 04:48
Medlem
korns avatar
Låter lustigt om hunden är en kille. Om det hade varit en tik så hade den ju löpt.
Citera
2009-04-20, 07:31
Medlem
ryttiputts avatar
Låter som om din hane [?] är lite överstimulerad av löptiksdofter utomhus. Bästa du kan göra är att kastrera honom, han kommer fortsätta stressa och vara löptokig i hela sitt liv.

Äter han? Gnyr han eller beter sig konstigt på annat vis? Typ flämtar mycket och verkar allmänt uppe i varv?

Har ni tikar i närheten som kan vara i eller på väg in i löp? Om det går så rekommenderar jag dig att inte låta honom hälsa eller nosa för mycket när han verkar ha fått vittring på en tösabit, man ser när dom hittat en extra smaskig kissfläck att lukta på under promenaden då dom glappar med underkäken för att njuta av lukten mer. Men ja, bäst är ändå kastrering, då kan han slappna av och vara hund och inte behöva vara känna ett betäckningstvång/kåthet helt enkelt så fort en tik löper.

Tikar löper oftast två veckor men då är det en period av förlöp innan och efterlöp där de fortfarande luktar löp och gör hanhundar galna.

Är det en tik du har som luftjuckar kan det vara så att hon löper och hormonerna gör att hon juckar lite för sig själv. Min ena tik brukar rulla runt frenetiskt när hon löper lite då och då när andan faller på. Så dom kan ha lite skumt för sig.

Däremot så bör du kolla upp hos veterinären ifall han inte har fått en urinvägsinflammation, då kan de bete sig lite skumt också och blöda lite ifrån penis.

Lycka till!
Citera
2009-04-20, 13:29
Medlem
Mr.Cookiepantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ryttiputt
Låter som om din hane [?] är lite överstimulerad av löptiksdofter utomhus. Bästa du kan göra är att kastrera honom, han kommer fortsätta stressa och vara löptokig i hela sitt liv.

Äter han? Gnyr han eller beter sig konstigt på annat vis? Typ flämtar mycket och verkar allmänt uppe i varv?

Har ni tikar i närheten som kan vara i eller på väg in i löp? Om det går så rekommenderar jag dig att inte låta honom hälsa eller nosa för mycket när han verkar ha fått vittring på en tösabit, man ser när dom hittat en extra smaskig kissfläck att lukta på under promenaden då dom glappar med underkäken för att njuta av lukten mer. Men ja, bäst är ändå kastrering, då kan han slappna av och vara hund och inte behöva vara känna ett betäckningstvång/kåthet helt enkelt så fort en tik löper.

Tikar löper oftast två veckor men då är det en period av förlöp innan och efterlöp där de fortfarande luktar löp och gör hanhundar galna.

Är det en tik du har som luftjuckar kan det vara så att hon löper och hormonerna gör att hon juckar lite för sig själv. Min ena tik brukar rulla runt frenetiskt när hon löper lite då och då när andan faller på. Så dom kan ha lite skumt för sig.

Däremot så bör du kolla upp hos veterinären ifall han inte har fått en urinvägsinflammation, då kan de bete sig lite skumt också och blöda lite ifrån penis.

Lycka till!

Hej igen!

Han äter och gnyr inte, utöver detta så är han frisk och kry. Det bor nog några tikar i närheten, så där har du antagligen kommit på det! Dock så blöder han inte när han kissar vanligt, det är endast när han får för sig att leka Tarzan och jucka om nätterna.

Får gå till en vet. och be dom kolla upp det!
Citera
2009-04-21, 18:11
Medlem
ryttiputts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Cookiepants
Hej igen!

Han äter och gnyr inte, utöver detta så är han frisk och kry. Det bor nog några tikar i närheten, så där har du antagligen kommit på det! Dock så blöder han inte när han kissar vanligt, det är endast när han får för sig att leka Tarzan och jucka om nätterna.

Får gå till en vet. och be dom kolla upp det!

Då är det säkerligen tikarna som gör honom lite knasig Kanske han kommer att tänka på den där smarriga doften när det är lugnt och skönt och han ska sova och reagerar som sig bör hehe..

Jättebra att be veterinär kolla så att det inte är någon urinvägsinfektion eller förhudskatarr eller liknande som grabbar kan få problem med.

Vissa hanar får man tvätta under förhuden ibland, det finns någon speciell förhudsrengöring att köpa, har själv aldrig använt det på min hanhund men känner till många som är tvungna att göra det så att dom inte får besvär. Andra tecken på pillesnoppsproblem är att det kommer flytningar eller att hunden slickar mycket [och därigenom irriterar det mer] eller att det sitter liksom gulaktigt klet vid öppningen :S Det verkar inte vidare trevligt så jag hoppas att din hund bara är lite pilsk!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in