Vet inte om det dykt upp, men du borde läsa
https://www.flashback.org/showthread.php?t=769462 
.
Min snushistoria är rätt rolig faktiskt - till skillnad från många andra av mina polare mådde jag inte dåligt efter min första prilla. Det var Catch Eucalyptus Mini Dry Super Elite (eller vafan dom heter, namnen är ju så fruktansvärt långa

) som vi snattade på ICA. Några dagar senare kom en polare hem till mig med samma dosa och bjöd mig på en prilla. Fick en så underbar niccokick som inte kunde mäta sig med de jag fick av cigg på den tiden så jag tog en till direkt. Satt och klämde och tuggade på prillan så att all snussaft rann ner direkt och då jävlar - har nog aldrig mått så illa i hela mitt liv.
Låg och mådde illa i cirka 3 timmar. Jag var då 10 eller 11.
I massa år kunde jag inte ens lukta på snus utan att få kväljningar, tills en dag i 7an, då en kompis hade med sig en dosa kronan. "Äh, vafan" tänkte jag och la in en prilla, och till min förvåning smakade det rätt gott! Från den dagen var jag alltså neutralt inställd till snus igen, och i 9an började jag snusa på riktigt.
Det blev fruktansvärt långt, inte intressant för någon alls men ändå

.
I början (9an) snusade jag alltså Rapé, mest för att min brorsa gjorde det och jag visste inte riktigt vad annat snus smakade. Sedan utvecklades detta till general white, general orginal, grov, osv. Man lär sig snusa helt enkelt, i början hatade jag General men nu på senare tid har jag faktiskt lärt mig att jag har ingenting emot det