Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2009-05-03, 15:32
Medlem
ari4presidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sidys
Ska du börja snusa?
Först skulle jag avråda dig från att börja, jag har inte lyckats sluta trotts upprepade och seriösa (nåja...) försök.

GBG Rapé har jag personligen lite svårt för, snusar en dosa i månaden kanske då jag tröttnar på det så fort. Jag började snusa General i 16års åldern. Det kan vara bra att börja med vit portion då just rinningarna kan vara otrevliga i början, särskillt om man sitter på en buss eller liknande där man inte kan spotta . Efter ett tag så är det dock bara trevligt att suga i sig saften.

Paradoxalt att du först förkastar snus och sedan beskriver hur underbart det är
Citera
2009-05-04, 15:37
Medlem
sidyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ari4president
Paradoxalt att du först förkastar snus och sedan beskriver hur underbart det är
Är du korkad?

Jag tycker snus är gott, och jag är beroende. Om någon känner för att börja snusa så tänker jag informera om att det är svårt att sluta, kostsamma beroenden kan man vara utan om du frågar mig. Vari ligger problemet?
Senast redigerad av sidys 2009-05-04 kl. 15:39.
Citera
2009-05-04, 15:51
Medlem
ZloHs avatar
Jag började i alla fall med snus pga min krånglande mage. Jag är innebandyspelare och har alltid följt mitt motto att springa tills jag stupar. Dock har jag haft problem att min mage totalt stannat av, jag hörde dock om att snus satte igång matsmältningen och efter det har jag varit fast. Först bara efter träningarna men nu snusar jag varje dag. Men om du inte har snusat tidigare och är beroende eller behöver det är det jävla onödigt att börja...
Citera
2009-05-04, 15:52
Medlem
Bassplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derbicooling
Håller med man börjar ju inte om man tycker det är äckligt. Har även börjat med snus nu för att banta-

Banta? alla vet väl att snusare är generellt ''fetare'' ?
Citera
2009-05-07, 05:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZloH
Jag började i alla fall med snus pga min krånglande mage. Jag är innebandyspelare och har alltid följt mitt motto att springa tills jag stupar. Dock har jag haft problem att min mage totalt stannat av, jag hörde dock om att snus satte igång matsmältningen och efter det har jag varit fast. Först bara efter träningarna men nu snusar jag varje dag. Men om du inte har snusat tidigare och är beroende eller behöver det är det jävla onödigt att börja...

Är du verkligen man nog att snusa?
Citera
2009-05-07, 20:02
Medlem
ZloHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apollon89
Är du verkligen man nog att snusa?

är f.d. hockeyspelare så nog tror jag är man, men är den som frågar andra man själv då?
Citera
2009-05-07, 22:59
Bannlyst
Fy fan vilket gift. Visst det var lite skoj att det snurrade de första tio sekunderna men sen kändes det ju som om man hade blivit våldtagen resten av kvällen..
Citera
2009-05-10, 20:52
Medlem
OggeOJs avatar
Hur är det att börja med lös? Kör vanligt sedan ett tag tillbaka.
Citera
2009-05-10, 20:58
Medlem
TuXIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OggeOJ
Hur är det att börja med lös? Kör vanligt sedan ett tag tillbaka.
Mycket godare? ;D
Citera
2009-05-10, 21:58
Medlem
nazipoliss avatar
Jag började med

Grov portion (grundskolan)
gick sedan över till General portion (grundskola/gymnasiet)
sen så blev det Grov kram i flera år
växlade av lite med General kram också
men nu till sist så har jag funnit rapé portion som jag har hållit fast vid!

allt handlar om en smaksak, vill du ha tobakssmak så testa grov, nikokick får du vilket som!
Citera
2009-05-11, 08:05
Medlem
delayeds avatar
Jag har snusat runt 1 år.. Jag började med Skruf stark lös (fick av en kompis) i första ring för att sedan, lagom tills min 18-års dag, börja köpa mitt eget snus som var och fortfarande är General portion. Brukar köpa en Grov lös ibland för att "festa till det lite" då jag tycker just den snusen är så jävla god.

Jag vet inte vad ni andra tyckte, men jag älskade verkligen tobakssmaken redan från början, konstigt nog.
Citera
2009-05-11, 10:07
Medlem
absentiss avatar
Vet inte om det dykt upp, men du borde läsa https://www.flashback.org/showthread.php?t=769462 .

Min snushistoria är rätt rolig faktiskt - till skillnad från många andra av mina polare mådde jag inte dåligt efter min första prilla. Det var Catch Eucalyptus Mini Dry Super Elite (eller vafan dom heter, namnen är ju så fruktansvärt långa ) som vi snattade på ICA. Några dagar senare kom en polare hem till mig med samma dosa och bjöd mig på en prilla. Fick en så underbar niccokick som inte kunde mäta sig med de jag fick av cigg på den tiden så jag tog en till direkt. Satt och klämde och tuggade på prillan så att all snussaft rann ner direkt och då jävlar - har nog aldrig mått så illa i hela mitt liv.
Låg och mådde illa i cirka 3 timmar. Jag var då 10 eller 11.

I massa år kunde jag inte ens lukta på snus utan att få kväljningar, tills en dag i 7an, då en kompis hade med sig en dosa kronan. "Äh, vafan" tänkte jag och la in en prilla, och till min förvåning smakade det rätt gott! Från den dagen var jag alltså neutralt inställd till snus igen, och i 9an började jag snusa på riktigt.

Det blev fruktansvärt långt, inte intressant för någon alls men ändå .
I början (9an) snusade jag alltså Rapé, mest för att min brorsa gjorde det och jag visste inte riktigt vad annat snus smakade. Sedan utvecklades detta till general white, general orginal, grov, osv. Man lär sig snusa helt enkelt, i början hatade jag General men nu på senare tid har jag faktiskt lärt mig att jag har ingenting emot det
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in