Citat:
Ursprungligen postat av
IQ130
Christer Sandelin står för den tredje vägen. Tyvärr representeras den inte av någon i dagsläget. Det går att uppskatta andra kulturer och se att vår integration inte har fungerat fullt ut, samt att vi inte har bostäder och jobb så vi kan klara av det stora åtagande vi nu verkar vilja ta som land. Han har rätt. Jag håller på honom. Är inte heller rasist och tycker synd om killen som nu får två oönskade svansar efter sig. De som faktiskt är rasister och använder obehagliga ord och de som är rabiata mobbare på den andra sidan.
(....)
Bra att SVT tar avstånd från de som inte kan respektera andra och tar till släggan. Nu måste offentliga personer skärpa sig och diskutera sakfrågan. Klarar vi av vårt åtagande, eller? Visst provocerade CS med sitt inlägg, men han är fri att tycka precis vad han vill! Det är högst obildat att inte släppa fram olika åsikter, för jag tror nog att CS kan lyssna på argument, han med. Dessutom tror jag att han är en hygglig kille, som inte har lust att buntas ihop med vare sig rasister eller mobbare. Han vill försöka vara empatisk, men det går inte fullt ut i det samhällsklimat vi fixat i Sverige. Det är kallt, mycket kallt därute.
Japp, på sätt och vis ett friskhetstecken, eller uppvaknande, att SVT tar avstånd. Adelsköld är ju så otroligt osmart, fattar hon inte att som programledare i ett program som Plus måste hon hålla på sin objektivitet. Vad ska vi som konsumenter nu tro nästa gång Plus tar upp ett fall. Är det Adelskölds egnaerfarenheter och för hon tycker företaget är ett "rövhål" som hon använder soptunnan.
Ja Christer är en kulturperson i själen, precis som Birro, och får nu betala ett jäkligt högt pris. Men det som inte dödar härdar..