2015-10-21, 08:12
Medlem
telefonforsaljarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
"Artisteliten"...? Möjligen för 30 år sedan.

Med svenska mått mätt tillhör han artisteliten lika mycket som Malena Ernman, Kleerup och Schyffert För några år sen var han väl med i så mycket bättre.
Citera
2015-10-21, 08:16
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
"Artisteliten"...? Möjligen för 30 år sedan.
Det kanske inte är en bra benämning, det jag syftar på är det här kotteriet med godhetstyckare med artistbakgrund som alltid figurerar i såna här sammanhang. Schyffert, Ernman m.fl. Folk som har en massa politiska åsikter men som aldrig får några motfrågor av sina kompisar kändisjournalisterna.

Det här kan mycket väl vara första gången sen Ulf Brunnberg som en vit heterosexuell man går emot strömmen i det kotteriet. Och liksom Brunnberg lär han få en hel massa skit.
Citera
2015-10-21, 10:18
Medlem
Kaitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ130
Christer Sandelin står för den tredje vägen. Tyvärr representeras den inte av någon i dagsläget. Det går att uppskatta andra kulturer och se att vår integration inte har fungerat fullt ut, samt att vi inte har bostäder och jobb så vi kan klara av det stora åtagande vi nu verkar vilja ta som land. Han har rätt. Jag håller på honom. Är inte heller rasist och tycker synd om killen som nu får två oönskade svansar efter sig. De som faktiskt är rasister och använder obehagliga ord och de som är rabiata mobbare på den andra sidan.
(....)
Bra att SVT tar avstånd från de som inte kan respektera andra och tar till släggan. Nu måste offentliga personer skärpa sig och diskutera sakfrågan. Klarar vi av vårt åtagande, eller? Visst provocerade CS med sitt inlägg, men han är fri att tycka precis vad han vill! Det är högst obildat att inte släppa fram olika åsikter, för jag tror nog att CS kan lyssna på argument, han med. Dessutom tror jag att han är en hygglig kille, som inte har lust att buntas ihop med vare sig rasister eller mobbare. Han vill försöka vara empatisk, men det går inte fullt ut i det samhällsklimat vi fixat i Sverige. Det är kallt, mycket kallt därute.

Japp, på sätt och vis ett friskhetstecken, eller uppvaknande, att SVT tar avstånd. Adelsköld är ju så otroligt osmart, fattar hon inte att som programledare i ett program som Plus måste hon hålla på sin objektivitet. Vad ska vi som konsumenter nu tro nästa gång Plus tar upp ett fall. Är det Adelskölds egnaerfarenheter och för hon tycker företaget är ett "rövhål" som hon använder soptunnan.

Ja Christer är en kulturperson i själen, precis som Birro, och får nu betala ett jäkligt högt pris. Men det som inte dödar härdar..
Citera
2015-10-21, 10:26
Medlem
Det känns bar när en av de största och folkkäraste artisterna talar klarspråk. Sandelin har en lång och intensiv karriär med många bra låtar. En av de stora.
Citera
2015-10-21, 10:28
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
Han har nog fått genomlida ett helvete idag. All respekt till Sandelin dock för att han hade kurage att gå ut offentligt med sin åsikt.

Synd att han raderade inlägget men så är det väl när man inte håller sig till den politiskt korrekta, godkända "åsiktskorridoren" i Sverige.

Gör som jag: Lämna landet!

Cocaine is a helluva drug!

Man kanske inte skall slå sig för bröstet för vad ett drogpåverkat bokstavsbarn skriver, ett välmenat tips till alla svennedumokrater som blev alldeles till sig i byxan av lille Christers damputfall.

Citat:
Ursprungligen postat av kAb00M
Stå på dig Christer.

Christer blev tydligen mjuk i byxan och pudlade. Jag får allt ge honom lite cred för det i alla fall till slut.
Citera
2015-10-21, 12:32
Bannlyst
Han är i varje fall inte bannlyst på P4 Jönköping. När jag slog på jobbradion vid 10.15 i dag var det till tonerna av "Dover-Calais"!
Citera
2015-10-21, 12:35
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Christer blev tydligen mjuk i byxan och pudlade. Jag får allt ge honom lite cred för det i alla fall till slut.

Pudel och pudel. Han tog ju inte tillbaka något och slängde iväg den där kängan om att de som klagade borde fundera själva på att ge upp sina bostäder och även poängterade för Karin om detta med dyslexin. Skulle väl absolut inte kalla det att pudla utan mer slå tillbaka.
Citera
2015-10-21, 12:44
Medlem
Lt.Col.Kilgores avatar
Personligen tycker jag att Sandelin skulle stått på sig. Någon rasist är han definitivt inte. Den saken är solklar.

Det är märkligt att alla "Artister" och liknande säger sig vara så toleranta. Men de är ju precis tvärt om. De är bara toleranta mot sina egna åsikter och de som tycker lika. Det är hyckleri på hög nivå. Sandelin må vara en knäppskalle men han bör faktiskt kunna uttrycka sina åsikter utan att bli lynchad för dom. Särskilt när det egentligen inte är så kontroversiella. Jag menar det var betydligt fler som röstade på SD än på V. Tror lika mycket på att SD består av 100% rasister och nynazister som att V innehåller 100% stalinister och maoister (vilket definitivt inte är bättre).

Nä, hand borde ha utvecklat sin tanke lite och stått på sig.
Citera
2015-10-21, 12:51
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Pudel och pudel. Han tog ju inte tillbaka något och slängde iväg den där kängan om att de som klagade borde fundera själva på att ge upp sina bostäder och även poängterade för Karin om detta med dyslexin. Skulle väl absolut inte kalla det att pudla utan mer slå tillbaka.

HAHAHA

Han raderade sitt inlägg och sen kom han med massa bortförklaringar och ursäkter men du kallar alltså detta att slå tillbaka?

Du är så jävla pinsam
Citera
2015-10-21, 12:55
Medlem
m0gges avatar
hade varit intressant om någon kändis gått ut officiellt och visat stöd för Sandelin (tror nämligen att han har stöd bland en del kändisar), men det är väl att riskera sin karriär tyvärr....
Citera
2015-10-21, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemi57
Starkt gjort av Sandelin!!!
Finns så djävla många ynkryggar inom kultursverige.. Kjell Bergkvist, Schyffert, Adelsköld, Kleerup, m.fl m.fl.. Ingen djävel vågar som CS stå rakryggad!
Djävla rövslickare allihop!!
Money talks, det gäller att se om sitt hus..
Om du tar bort Kjell Bergkvist från listan så blir den rätt.
För tillskillnad från de andra så är han rakryggad för det han tror på och dessutom gör han saker aktivt utan att som de andra behöva en massa fotografer vid sin sida för att komma till skott.
Han försöker att göra något bra av det lilla han har,vad har de andra gjort när kamerorna varit avstängda.
Schyffert verkar ju inte ens kunna städa ett hus själv.
Citera
2015-10-21, 14:21
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaita
Japp, på sätt och vis ett friskhetstecken, eller uppvaknande, att SVT tar avstånd. Adelsköld är ju så otroligt osmart, fattar hon inte att som programledare i ett program som Plus måste hon hålla på sin objektivitet. Vad ska vi som konsumenter nu tro nästa gång Plus tar upp ett fall. Är det Adelskölds egnaerfarenheter och för hon tycker företaget är ett "rövhål" som hon använder soptunnan.

Ja Christer är en kulturperson i själen, precis som Birro, och får nu betala ett jäkligt högt pris. Men det som inte dödar härdar..

Jag håller inte med dig alls i dina slutsatser, men okej, alla har rätt att tycka vad de vill. Även om det är åt helsicke fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in