2009-04-19, 16:45
Medlem
Mitt windows XP har ballat ur. Normalt sett så loggar jag bara in och det är frid och fröjd.
Nyligen frågade den helt plötsligt efter admin lösen, alltså inloggningsrutan kommer i uppstarten, man skriver in administratör och sedan lösen, den accepterar de och windowsljuder kommer och man ser en del av bakgrundsbilden, därefter loggar den ur, man hör det fantastiska utloggningsljudet ur windows därefter åter till inloggningsrutan. Lösen är korrekt, den reagerar på felaktiga lösen.

Nu idagsläget kör jag ett operativsystem på en annan disk.
Förslag på åtgärder, eller rent av någon som vet vad felkällan är? För mig är detta ett under...
Citera
2009-04-19, 18:36
Medlem
927s avatar
det kan va så att filen system32\userinit.exe är borttagen fast då har du andra problem
Citera
2009-04-19, 20:37
Medlem
nej

Den filen är inte borttagen, den finns kvar....
Citera
2009-04-19, 20:58
Medlem
927s avatar
funkar det i felsäkert läge?
Citera
2009-04-21, 23:10
Medlem
Nej den svarar inte på detta, alltså det fungerar inte i felsäkert läge.
Citera
2009-04-21, 23:18
Medlem
927s avatar
verkar ju märkligt, posta en hijackthis logg från den partionen. det kan ju synas nåt avvikande
Citera
2009-04-23, 17:03
Medlem
Hijackthis

Citat:
Ursprungligen postat av 927
verkar ju märkligt, posta en hijackthis logg från den partionen. det kan ju synas nåt avvikande

Kan du uttveckla vad detta är ...eller vad det innebär snarare...program som loggar alla händelser i uppstarten eller?
Citera
2009-04-23, 19:03
Medlem
927s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redixc
Kan du uttveckla vad detta är ...eller vad det innebär snarare...program som loggar alla händelser i uppstarten eller?

det är en logg över systemet just då och som tex visar autostartande program. googla på hijackthis
Citera
2009-04-24, 00:25
Medlem
CoolDudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
det kan va så att filen system32\userinit.exe är borttagen fast då har du andra problem

Japp detta fel är ofta pga att userinit.exe inte är korrekt. Den finns ofta men är korrupt. Olika lösningar jag använt. börjat med första och gått till sista om de på vägen inte funkar
1. Kopiera userinit.exe från en annan dator med samma OS + SP
2. Tryck F8 under start och välj "senast fungerande konfiguration"
3. Kör in en Vista/XP CD/DVD och välj reparera
4. Gör en ominstallation av OSet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här