Citat:
Ursprungligen postat av Eliza CT
Jag kan bara säga för mej själv: jag hade gått till veterinär. Han har ju en jättesvullnad på ena bilden och ser ut som sönderslagna tänder på den andra.
Blir bitar av tänder kvar så kan dessa inflammeras och det blir större operationer senare. (en nytagen försäkring fungerar inte om skadan skett före)
Jag vågar mej också på att säga att katten inte har ätit eller druckit sedan det hände. Måste gjort hemskt ont. Och då behöver veterinären ge vätska under huden i nacken och ryggskinnet.
Detta är den vanligaste skadan vid fall från ca 4 våningar. Den svåraste är att urinblåsan kan spricka.
Så snälla TS! Se till att få upp nät för balkongen! Det står t.o.m. i lag numera om man bor mer än en våning upp.
POSITIVT - din katt verkar ändå i rätt bra form att den börjar tvätta sej och äta.
Ett tips som Snurren kommit med är att ha ett kontokort som endast användes vid akuta fall med katterna. Ett perfekt tips!
Och ta försäkring auto på konto varje månad så blir det inte så kännbart dyrt!
Lycka till!
Blir bitar av tänder kvar så kan dessa inflammeras och det blir större operationer senare. (en nytagen försäkring fungerar inte om skadan skett före)
Jag vågar mej också på att säga att katten inte har ätit eller druckit sedan det hände. Måste gjort hemskt ont. Och då behöver veterinären ge vätska under huden i nacken och ryggskinnet.
Detta är den vanligaste skadan vid fall från ca 4 våningar. Den svåraste är att urinblåsan kan spricka.
Så snälla TS! Se till att få upp nät för balkongen! Det står t.o.m. i lag numera om man bor mer än en våning upp.
POSITIVT - din katt verkar ändå i rätt bra form att den börjar tvätta sej och äta.
Ett tips som Snurren kommit med är att ha ett kontokort som endast användes vid akuta fall med katterna. Ett perfekt tips!
Och ta försäkring auto på konto varje månad så blir det inte så kännbart dyrt!
Lycka till!
Jag kan berätta om det här kortet. Jag har handelsbanken och erbjöds att kostnadsfritt första året ha ett sk Allkort. I det kortet finns en inbyggd kredit, och samtidigt gavs det en bra ränta om man hade det som sparkonto.
Nu är ju räntan nästan ingenting, men förra året blev det en del kronor faktiskt. Att sätta in pengarna på ett separat sparkonto är ju bra psykologi, man rör inte så lätt de slantarna. Eftersom Allkortet är utfärdat av handelsbanken så kan jag mycket lätt föra över pengar från mitt vanliga konto via internet. Jag kan också hur lätt som helst föra över pengar därifrån om jag skulle behöva dem, till mitt vanliga konto. Kontot debiteras inte för uttaget förrän i slutet på månaden nästa månad, så det kan bli nästan 2 månaders kredit, och det ger en rådrum. Jag har detta konto till tandläkarkostnader också.
Jag har sparat en hel del på detta konto, och har 5000 kr kredit, men krediten kan säkert höjas. Finessen med detta kort är att det inte är en uppläggningskostnad för krediten, sk checkkontokrediter är rätt dyra att få. Om katten eller hunden blir akut sjuk, har man ju inte tid att gå till banken för att få låna pengar.
Så här har jag lagt upp det och jag kan rekommendera det. Naturligtvis har jag mina katter försäkrade också, men dels är självrisken en del och sedan får man betala 25% av vården så det kan bli en del pengar trots försäkring.