2009-04-19, 01:03
Medlem
Hej !

Jag undrar vad man behöver säga för att få sin rättegång uppskjuten?
hur länge kan en skicklig advokat skjuta upp den? vad händer om jag säger att jag t.ex ligger hemma i 40graders feber,eller måste besöka en väldigt sjuk farmor på sjukhuset?. Kan jag få några värre följder ?

Dum som jag är så bestämde jag mig för att ta kläder från åhlenscity,andvänder dom bildbevis? kan dom döma mig för vad som låter mest troligt och hittade avslitna larm/prislappar eller måste dom ha mig på film? Tacksam för seriösa svar! Inga moralkärringar!

Mvh // Carlos
Citera
2009-04-19, 01:07
Medlem
Jag tror inte du kan skuta upp en rättegång.
Och skulle gissa att det fanns en risk att du åker dit
Citera
2009-04-19, 02:35
Medlem
Måste ha läkar intyg. Har dom dig på film är skitsamma. Brukar inte vara så noga med det. Lätt att man inte ser att det är du. Ser man dock att det är du... så fattar du själv att du åker dit. Ända saken du kan göra är att hamna på sjukhus för något som tar ett tag. Gärna något smittosamt.
Citera
2009-04-19, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haxer
Måste ha läkar intyg. Har dom dig på film är skitsamma. Brukar inte vara så noga med det. Lätt att man inte ser att det är du. Ser man dock att det är du... så fattar du själv att du åker dit. Ända saken du kan göra är att hamna på sjukhus för något som tar ett tag. Gärna något smittosamt.

Så om jag säger att jag ligger hemma kräk-sjuk som fan. Så måste jag fixa läkarintyg på det ? :S
Citera
2009-04-19, 20:12
Medlem
benjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spliffarn
Så om jag säger att jag ligger hemma kräk-sjuk som fan. Så måste jag fixa läkarintyg på det ? :S

Varför vill du skjuta upp rättegången då? Du vet ju att det kommer hända förr eller senare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in