2009-04-18, 23:44
Medlem
Går det att skjuta affe IV med en pump som har används rektalt? och i sånna fall måste jag koka den eller nått eller spelar det ingen roll?
Jag har aldrig kört IV förut och har en orange nål till pumpen. Är det tjock eller tun nål? Jag skulle vilja veta vilka storlekar dom olika nålarna har oxå.
Citera
2009-04-19, 00:07
Medlem
On fires avatar
Orange är om jag inte minns helt fel 25gauges vilket är ganska litet, som minst har jag sett 30g och som störts 10g.
30g är ungefär 0.25mm, 25g är 0,25m och 10g är 2,6mm.
Senast redigerad av On fire 2009-04-19 kl. 00:10.
Citera
2009-04-19, 00:12
Bannlyst
Du ska alltså sticka upp en kanyl i röven. En kanyl.

Citera
2009-04-19, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truce-
Du ska alltså sticka upp en kanyl i röven. En kanyl.

Nej en pump
Citera
2009-04-19, 00:16
Medlem
svampjävels avatar
en kanyl i röven hade ju vart lite för nasty asså eller det rä nasty att bara ta tjack i röven
Citera
2009-04-19, 00:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stavel
Nej en pump
Ah, tur.
Citera
2009-04-19, 00:54
Medlem
Pr1nc3s avatar
Citat:
Går det att skjuta affe IV med en pump som har används rektalt? och i sånna fall måste jag koka den eller nått eller spelar det ingen roll?
Jag har aldrig kört IV förut och har en orange nål till pumpen. Är det tjock eller tun nål? Jag skulle vilja veta vilka storlekar dom olika nålarna har oxå.

Alltså "skjuta affe IV..." intravenöst står detta för eller är jag ute och cyklar?

Sedan hävdar ni att ni bara ska pumpa upp det i röven?
Citera
2009-04-19, 00:57
Medlem
Shamwaris avatar
Citat:
Skaffa en ny pump ffs, varför ska du slå nåt IV som du använt i röven.
Har du inget IV beroende från början , är det väl jävligt onödigt att starta det med använda verktyg..
Citera
2009-04-19, 01:36
Medlem
Arketypens avatar
koka ordentligt o rengör med sprit osv. ren skölj med vatten igen.. sen skall det nog funka fint.. Glöm inte att speciellt ta hänsyn till den svarta packningen.
(bäst vore ju att skaffa nu verktyg)
Eller varför inte bara skjuta det rektalt utan kanyl tills du skaffar en ny, bra drag i det också :-)
Citera
2009-04-19, 01:40
Medlem
junkiebusinesss avatar
Bara koka skiten och sedan rengöra några gånger genom att ta upp vatten ur pumpen och spruta ut det när nålen sitter fast på pumpen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in