2009-04-18, 21:26
Medlem
Fröken_Flisas avatar
Ett problem, vet ej vad...
Jag kopierade ett antal mp3-låtar från en annan dator till mitt usb minne. Sedan satte jag in usb minnet i min dator och kopierade över ett antal av låtarna en i taget.
När jag kopierat över ca 40 låtar så började det poppa upp internetfönster (jag var inte ansluten till internet) ca var 15 sek. Då tog jag ur usb minnet men det fortsatte poppa upp fönster, samma fönster hela tiden.
Då gjorde jag en snabbsökning på datorn utan resultat, när den var klar var det 65 fönster på datorn. Gick inte stänga hela gruppen så jag bröt bara strömmen.

Sen startade jag datorn och det har inte kommit upp några fler fönster efter det, gjorde en grundlig sökning men datorn hittade inget.

Vad jag undrar nu är vad jag ska göra.
1.Vart sitter problemet, i nån låt som jag överfört till datorn eller bara i usb minnet för sej?
2. Behöver jag vara rädd för att sätta i usb minnet i datorn, är det kaputt nu eller är det bara just nån låt som jag ska undvika att klicka på igen?
3. Hur vet jag vilken det är isåfall?
4. Kan jag sätta i usb minnet i datorn och göra en sökning?
Citera
2009-04-18, 21:46
Medlem
Du har fått virus på USB-minnet. Vet dock inte om du skall sätta i det igen.

Isf gör det på en gammal skräp dator som du aldrig använder eller den datorn som blev smittad.

Ladda ner AVG, den är bra på att ta såna virus.

Kan du använda datorn överhuvudtaget?
Citera
2009-04-18, 22:00
Medlem
Fröken_Flisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swagger01
Du har fått virus på USB-minnet. Vet dock inte om du skall sätta i det igen.

Isf gör det på en gammal skräp dator som du aldrig använder eller den datorn som blev smittad.

Ladda ner AVG, den är bra på att ta såna virus.

Kan du använda datorn överhuvudtaget?

Det var min egen dator som flippade ur med fönster men det slutade ju när jag startat om datrorn, menar du att den är smittad med virus då?

Min kompis har ju denna eller dessa låtar på sin dator och hon har inga problem. Hon brukar radera låtar som får det att ploppa upp fönster, men för henne brukar det inte fortsätta utan bara komma ett fönster.

Nån skräpdator har jag inte...vad händer om jag sätter i usb minnet på min jobb dator, som är ansluten till ett större nätverk med flera datorer samt är rätt så bra skyddade vad jag vet? Kan det bli nån skit om jag sätter i mitt usb där?
Kan det hända nåt värre ifall jag sätter i usb minnet i min dator igen?
Citera
2009-04-18, 22:13
Medlem
927s avatar
http://www.howtogeek.com/howto/windo...nd-usb-drives/
Citera
2009-04-19, 10:24
Medlem
Fröken_Flisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927

Jag förstår inte, ska jag stänga av den*? vad ska det vara bra för?
Citera
2009-04-19, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Flisa
Det var min egen dator som flippade ur med fönster men det slutade ju när jag startat om datrorn, menar du att den är smittad med virus då?

Min kompis har ju denna eller dessa låtar på sin dator och hon har inga problem. Hon brukar radera låtar som får det att ploppa upp fönster, men för henne brukar det inte fortsätta utan bara komma ett fönster.

Nån skräpdator har jag inte...vad händer om jag sätter i usb minnet på min jobb dator, som är ansluten till ett större nätverk med flera datorer samt är rätt så bra skyddade vad jag vet? Kan det bli nån skit om jag sätter i mitt usb där?
Kan det hända nåt värre ifall jag sätter i usb minnet i min dator igen?

Koppla den på din vanliga dator, med utdragen nätsladd till internet.
Testa spela upp den låten så att du ser att det är en riktig låt.
Om det är en riktig låt så är det inte fel på den låten utan något annat på USB-minnet.

Scanna hela datorn inklusive USB-minnet. Jag tycker AVG är bra. Vad använder du för virusprogram?
Citera
2009-04-19, 12:13
Medlem
927s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Flisa
Jag förstår inte, ska jag stänga av den*? vad ska det vara bra för?

http://research.pandasecurity.com/ar...n-Vaccine.aspx
Citera
2009-04-25, 08:05
Medlem
Fröken_Flisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
Jag gick bet direkt eftersom min dator inte hittar "gpedit.msc" när jag söker. Däremot tog jag bort alternativet "använd Spela upp automatiskt för alla medier och enheter" som var i bockat, vet inte om det gör samma sak men de var de jag hittade i kontrollpanelen. Räcker det?
Citera
2009-04-25, 09:34
Medlem
927s avatar
det räcker säkert
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in