2009-04-18, 18:13
Bannlyst
Hej. När jag klickar på en länk för att ladda ner en .torrent fil så kommer det en ruta upp och frågar mej om jag vill "sök" "spara" "avbryt".

Jag vill att det ska stå "öppna" iställe för "sök".
Annars så måste jag ladda ner filen på skrivbordet sen klicka på den så filen kan öppnas.

Ett exempel: http://img152.imageshack.us/img152/7482/namnlsu.png Jag vill att det ska stå öppna iställer för sök som ni ser på den avlånga bilden.
Senast redigerad av persson121 2009-04-18 kl. 18:40.
Citera
2009-04-18, 19:33
Bannlyst
Någon som vet hur man ställer in det?
Citera
2009-04-18, 19:42
Medlem
Methones avatar
Gå in på utorrent eller vad du använder och skriv att .torrent filtyper ska öppnas av det programmet. Skulle förresten rekommendera firefox, bytte till den och är riktigt nöjd! mkt snabbare.
Citera
2009-04-18, 19:51
Medlem
VonKnorrhanes avatar
Utforskaren > Verktyg > Mappalternativ > Filtyper
Bläddra nu ner till "torrent" och tryck på [ändra] och välj µtorrent, samt kryssa i att det alltid ska användas.

Firefox är en webbläsare som är att föredra istället för Internet Explorer.
Citera
2009-04-18, 19:51
Medlem
Nemesis(SM)s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persson121
Någon som vet hur man ställer in det?
Spara filen. Sedan höger klick på filen gå in på egenskaper ---> filtyper (kanppen ändra) o där väljer du utorrent program (ikon) o sedan spara
Citera
2009-04-18, 21:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis(SM)
Spara filen. Sedan höger klick på filen gå in på egenskaper ---> filtyper (kanppen ändra) o där väljer du utorrent program (ikon) o sedan spara

Det har jag redan gjort. Det fungerar att öppna filen på skrivbordet men om jag ska direkt öppna filen (inte spara) när jag klickar på en länk så är det 3 knappar, sök, spara, avbryt. Jag vill att sök ska vara öppna. Så när jag klickar öppna så ska utorrent komma fram. Men istället så så finns sök. Om jag klickar på sök så kommer jag in på en hemsida från Microsoft.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in