• 2
  • 3
2010-08-13, 21:02
Medlem
mrsQs avatar
Jag var i Thailand(reste runt, men mestadels i Phuket) 2008, och då kunde vi köpa Tramadol på dom flesta Apoteken. Dom sålde då lösa kartor, ganska dyrt dock, och det räckte med att fråga efter "Tramadol". Märket vi fick ifrån alla apotek vi köpte ifrån hette "Tramal" och var på 50mg.
De såg inte jätteglada ut när man frågade efter "Tramal", eftersom de naturligtvis inte vill att folk ska råka illa ut(Thai:are är världens goaste folk) men de sålde ändå, men var noga med att informera om att det är farligt och beroendeframkallande.

När vi frågade efter "morfin" så svarade dom "prescription" direkt. Så det var ingen idé..

Xanor var också receptfritt..
Citera
2010-08-13, 21:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mrsQ
Jag var i Thailand(reste runt, men mestadels i Phuket) 2008, och då kunde vi köpa Tramadol på dom flesta Apoteken. Dom sålde då lösa kartor, ganska dyrt dock, och det räckte med att fråga efter "Tramadol". Märket vi fick ifrån alla apotek vi köpte ifrån hette "Tramal" och var på 50mg.
De såg inte jätteglada ut när man frågade efter "Tramal", eftersom de naturligtvis inte vill att folk ska råka illa ut(Thai:are är världens goaste folk) men de sålde ändå, men var noga med att informera om att det är farligt och beroendeframkallande.

När vi frågade efter "morfin" så svarade dom "prescription" direkt. Så det var ingen idé..

Xanor var också receptfritt..

Tramal är orginal och kostar 4-5 ggr så mycket som inhemska. Och att dom skulle bry sig om vad som händer en är bara en illusion.. Xanor är f.ö inte receptfritt, dock går det att köpa på hyffsat många ställen, speciellt turistorter så som phuket, samui, pattaya osv. i ex. Bkk kan man få leta lite mer. Men skulle man bli stoppad med massa benso på sig på flygplatsen så är det bra att veta att det är recept som gäller, bara att dom säljer det ändå.

Men finns ju privatläkare som fixar papper om man slantar lite, så kan man flyga runt med sina grejer utan att oroa sig sen.
Citera
2010-08-14, 20:28
Medlem
mrsQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carnalito
Tramal är orginal och kostar 4-5 ggr så mycket som inhemska. Och att dom skulle bry sig om vad som händer en är bara en illusion.. Xanor är f.ö inte receptfritt, dock går det att köpa på hyffsat många ställen, speciellt turistorter så som phuket, samui, pattaya osv. i ex. Bkk kan man få leta lite mer. Men skulle man bli stoppad med massa benso på sig på flygplatsen så är det bra att veta att det är recept som gäller, bara att dom säljer det ändå.

Men finns ju privatläkare som fixar papper om man slantar lite, så kan man flyga runt med sina grejer utan att oroa sig sen.

Ah, fanns Xanor på alla apotek vi besökte och det var ingenting som var undangömt eller så heller, så jag antog att det var receptfritt.
Samt de apoteken vi besökte så var personalen väldigt mån om en, att man inte skulle råka illa ut. Thaiare är för övrigt allmänt vänliga och sympatiska människor, så jag tror inte alls att det är någon illusion
Citera
2010-08-15, 23:00
Medlem
Diazepam är receptbelagt och de är ganska hårda på det över hela thailand.

Tramadol har jag aldrig haft problem att köpa oavsett vart i thailand jag befinner mig.

Flunitrazepam är lätt att få tag i, även i södra turistdelarna.

Vart i thailand ska du till?
Citera
2010-08-15, 23:12
Medlem
Snubbbens avatar
Har i Bangkok finns tramadol pa nastan alla apoteken och kopiorna (funkar dock lika bra som originalen) kostar inte mer an 20-40 baht/karta. Fattar de inte nar du sager tramadol sa prova anadol och att saga "jepp" och (uttala det med ett "starkt" J, precis som nar du sager Joe eller jeans), sen grimascherar du lite och spelar att du har ont nanstans, da fattar dem vad du ar ute efter.

Men bara for att dom ar receptfria borde du anda inte kaka dom varje dag, dvs om du inte vill ligga och svettas och skaka (bla) sen sa fort du forsoker tanda av. Bara for att det inte ar sa starkt jamfort med riktigt tunga opiater sa kommer din AT bli nog sa plagsam anda, iaf enligt vad jag sett och hort. Skulle sjalv aldrig ens tanka tanken att kaka tramadol mer an en dag i rad, eller nan annan drog heller for den delen. (forrutom roka da) Vill man minska riskerna for att trilla dit ordentligt sa galler det att inte borja anvanda varje dag.

Men nu ska jag sluta predika allt det har vet du sakert redan. Du vet sakert ocksa hur javla katastrofalt det kan sluta nar man mixar flodder och alkohol? SPECIELLT har i Thailand. Gor fan inte det har, det ar inte vart det. Kommer nog inte heller kannas sa kul nar du tanker tillbaka pa den har semestern som en enda fet minneslucka.

(Skicka ett pm om ni kommer forbi Bangkok sa kanske vi kan ta och hooka upp for en spliff sa kan jag passa pa att ge er lite rad sa ni inte upprepar misstag som som jag gjort och sant som jag sett andra gora. Tro mig, det finns mycket som kan ga snett har, speciellt med tanke pa att ni har planer pa att flumma till det)
Senast redigerad av Snubbben 2010-08-15 kl. 23:37.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in