• 1
  • 2
2010-02-03, 20:49
Medlem
BePatients avatar
Åkte dit för att ha laddat ner saker med BitComet jag inte borde en gång, skulle det vara möjligt att de blockat programvara för mig?
Citera
2010-02-03, 21:07
Medlem
King Grubs avatar
Nej, högst osannolikt.

Har du tid och lust att prova med uTorrent i stället, om inte annat i testsyfte? Jag vet att uTorrent automatiskt tilldelas fullständiga och korrekta rättigheter av Kaspersky.

Edit: eller, med "de", menar du elevhemmets ledning/IT-personal? I sådana fall är det förstås tänkbart, det törs jag inte svara på.
Citera
2010-02-04, 19:41
Medlem
BePatients avatar
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
Nej, högst osannolikt.

Har du tid och lust att prova med uTorrent i stället, om inte annat i testsyfte? Jag vet att uTorrent automatiskt tilldelas fullständiga och korrekta rättigheter av Kaspersky.

Edit: eller, med "de", menar du elevhemmets ledning/IT-personal? I sådana fall är det förstås tänkbart, det törs jag inte svara på.
Elevhemmet har ju en leverantör, det var de som spårade nedladdningen förra gången och stängde av mig. Tror inte personalen här i huset har så mycket inflytande på det här.
Citera
2010-02-04, 21:34
Medlem
BePatients avatar
uTorrent:
Hastighetstest misslyckades - väntade för länge på meddelande från server.

Porten är fortfarande stängd. (Port 31265, enligt autoval.)
Citera
2010-02-04, 22:13
Medlem
King Grubs avatar
Ja, det är som sagt med största sannolikhet inte Kaspersky som blockerar. uTorrent får i alla fall garanterat fullständig behörighet för all nätverkstrafik.
Citera
2010-02-06, 10:40
Medlem
BePatients avatar
Det här blir märkligare och märkligare. Avinstallerade Kaspersky, inaktiverade Win-brandväggen. Jag lyckades ändå få samma meddelande från uTorrent:
Citat:
Ursprungligen postat av BePatient
Hastighetstest misslyckades - väntade för länge på meddelande från server.

Porten är fortfarande stängd. (Port 31265, enligt autoval.)
men! nu laddades mina aktiviteter ned med hastigheter uppåt 100 kb/s.

Har nu installerat ESET Smart och hela skiten fungerar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in