jag har i flera år åkt kneeboard med några kompisar. jag bor precis vid ett skyddat sund i ett ganska glesbefolkat område, perfekt vatten (lite smalt kanske, men det funkar) och ingen som klagar fastän vi åker hela dagarna på sommaren
Efter att ha lärt mig att hoppa och snurra och allt möjligt så lärde jag mig att, i farten, resa mig upp och stå upp och köra. och så upptäckte jag hur mycket roligare det var och vilken helt annorlunda utmaning det var. och så till denna sommaren hade jag tänkt skaffa en wakeboard istället
så jag skulle gärna vilja ha lite tips på vad man ska köpa, vilka extra tillbehör som behövs osv.
funkar en bräda för en tusenlapp eller två på blocket? eller är det värdelöst?
vi kör efter en Terhi Micro Fun med 30 hk utombordare, duger det? och så har jag funderat på en sån där ställning, som jag har sett att vissa har, som ser ut som ett jättestort fiskespö, där man fäster linan. är det nödvändigt verkligen?
innan har vi alltid bara fäst en tamp ganska slakt mellan akterns hörn och fäst själva linan med en ögla i tampen, så att linan kan löpa åt höger och vänster fritt. det måste ju funka, eller?
jättebra tråd, hoppas några fler engagerar sig