Flashback bygger pepparkakshus!
2009-04-17, 17:42
Medlem
Ett problem jag haft med alla laptops jag haft, och nu senast min HP dv5-1050eo, är att när jag pluggar in min inspelningskälla, i detta fall genom mic-ingången på datorn, så hör jag aldrig det jag spelar in real-time i högtalarna. Det går bra att spela in saker och lyssna på det efteråt, men jag vill ju kunna höra samtidigt!
Det finns heller aldrig någon "mikrofon" under Uppspelning i ljudegenskaperna, så att jag så att säga kan aktivera/avaktivera om jag vill höra det jag spelar in.

Jag har Windows Vista 64bit.

Lägger denna tråd i Bärbart eftersom detta är något jag endast haft med bärbara datorer.
Citera
2009-04-17, 17:44
Medlem
Indata från om du har den ibockad ljud av, så ta bort det.

I volymkontrollen alltså.
Citera
2009-04-17, 17:45
Medlem
Twitters avatar
Eftersom detta är vista så är jag inte riktigt säker eftersom jag kör xp själv, men på xp så kan du i allafall dubbelklicka på högtalaren i aktivitetsfältet och sedan egenskaper och sen kan du kryssa i mic där sedan kan du höja och sänka ljudet därifrån. Du kan väl testa nåt liknande.
Citera
2009-04-17, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blackreaper
Indata från om du har den ibockad ljud av, så ta bort det.

I volymkontrollen alltså.

Finns inget sånt hos mig.

Under uppspelningsenheter finns:
Speakers..
Windows-ljud
HDMI-ljud

Under Inspelningsenheter finns Mic, Stereo mix etc... Dock kan man där bara aktivera/avaktivera och justera volymerna för micen. Inte avgöra om den ska höras i högtalarna ej.
Jag saknar alltså en extrak ryssruta under Uppspelningsenheter som det finns i XP, där man kan välja Mikrofon/Line In och kryssa bort "Ljud av" så att man hör det man spelar in.
Citera
2009-04-17, 18:20
Medlem
Twitters avatar
men höj ljudet på mic och kryssa bort ljud av!
Citera
2009-04-17, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twitter
men höj ljudet på mic och kryssa bort ljud av!

Tror du missförstår mig. "Ljud av" finns endast på XP, det var det jag försökte jämföra mot. Alltså saknas under Uppspelningsenheter någon "mic", så att man kan välja om man vill höra den eller inte. Detta har alltid funkat i XP däremot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in