2009-04-17, 15:46
Medlem
Arthur Dents avatar
Har försökt att diskutera denna video tidigare utan framgång, men jag vägrar tro att det är omöjligt. Så nu vill jag ha svar på varför nyhetsmedia manipulerade sina kvällsändningar. Varför har man gjort detta om det inte finns något att dölja?

http://www.disclose.tv/action/viewvideo/17670/9_11_Media_Manipulations/
Citera
2009-04-17, 17:08
Medlem
Nicodemus99s avatar
visserligen

så har d ju framkommit bilder från diverse krig som varit manipulerade utan synbar anledning, ja minns en bil på ett gäng döingar som var spegelvänd i vissa tidningar, inget annat va manipulerat, dom hade bara spegelvänt bilden, men när det gäller 911 så måste dom ju givetvis manipulera allt material för att lura den stora massan till att tro att ett gäng dumma araber skulle kunna genomföra attentatet
Citera
2009-04-17, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Har försökt att diskutera denna video tidigare utan framgång, men jag vägrar tro att det är omöjligt. Så nu vill jag ha svar på varför nyhetsmedia manipulerade sina kvällsändningar. Varför har man gjort detta om det inte finns något att dölja?

Vad finns egentligen att diskutera? Det är ju den filmen i din länk som är den manipulerade filmen, och i vilken man på klassiskt foliehattsthrutersätt påstår att det finns märkligheter fast det inte är några märkligheter. Ta bara första klippet de tramsar om. Där handlar det klart och tydligt om två olika vinklar höjder och perspektiv för betraktaren, liksom olika avstånd. Att inte plantet tycks synas på den ena av dem bero ju på att det är ett större avstånd, andra kontrastförhållanden, kanske kass upplösning (har vi tillgång till originalfilmerna i originalupplösning?) samt att det kan vara så jäkla enkelt att planet kan skymmas bakom det högra tornet därför att vinkeln är annorlunda än i den första sekvensen.

Det vi ska fråga oss är varför det sitter korkade blåljugande idioter och knåpar ihop dessa filmer och ljuger ihop att det skulle vara manipulerat i nyheternas filmvisningar. Samt hur det är ställt med det logiska tänkandet och sunda förnuftet hos folk som i vuxen ålder går på dessa lögner och inte begriper att den film du länkade till är den som är avsiktligt manipulerad.

Dr Tinnitus
Citera
2009-04-17, 17:50
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Dr Tinnitus

Nu brukar jag inte vara här inne i den här delen alls.
Men den videon tyckte jag var intressant och allt du gnäller på fanns ju med i filmen.
Vet int vad jag ska tro känns som alla konspirationer är för stora för att det ska funka. Men tänk om....
Citera
2009-04-18, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
har vi tillgång till originalfilmerna i originalupplösning?
Dr Tinnitus

Det är ett av de stora problemen, att de trots påtryckningar vägrar lämna ut originalbilderna
Citera
2009-04-18, 17:19
Medlem
SLOBs avatar
Jag ser en video med random-Joe som påstår att video har manipulerats. En video som påstår att "debunkers" säger vissa saker, utan att redovisa vilka "debunkers" detta är eller var de sa det. Det handlar om olika videomaterial filmat från olika positioner med helt olika brännvidd och upplösning. Random-Joe har ju ingen aning om vilka kameror som filmats var och av vem.

Och sammanfattningsvis, mig veterligen är det enda videomanipulerande som bevisats utfört av Sofia Safquat i hennes epos 911 Mysteries.

Men ni som ställer frågan, vad har ni för teori? Eller är det bara FUD igen?
Senast redigerad av SLOB 2009-04-18 kl. 17:27.
Citera
2009-04-23, 08:31
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicodemus99
så har d ju framkommit bilder från diverse krig som varit manipulerade utan synbar anledning, ja minns en bil på ett gäng döingar som var spegelvänd i vissa tidningar, inget annat va manipulerat, dom hade bara spegelvänt bilden...

Det är ju rätt lätt hänt att det blir såna saker när fotograferna sitter och pular med sina foton. Såna småsaker får man nog leva med. Grövre manipulationer tror jag är ganska ovanligt. Om du jobbar som nyhetsfotograf vågar du nog inte ta risken att "skapa" en nyhet genom att klippa ihop ett foto som återger en händelse som du faktiskt inte plåtat. Även om du såg den men missade att ta bilden så är du ju död i yrket om det kommer fram att du fejkat bilden.

Sen har det väl hänt att nyhetbilder kablats ut med medvetet förvanskad kontext.

I upptakten till Rumänien-revolten mot Ceauşescu så figurerade det bilder på lik som sades komma från en massaker några dagar tidigare. Bilderna var dock tagna på ett bårhus och de döda hade avlidit av naturliga orsaker. Men för dem som spred dem så fick de minst sagt önskad effekt.
Citera
2009-04-24, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent

Vad är din egen tro?:
(Jag förutsätter att du verkligen tror på video-manipulation)
Är det videon som visar ett plan som är manipulerad (man har lagt in ett plan som inte fanns)
eller
Är det videon som inte visar ett plan som är manipulerad (man har tagit bort ett plan som först fanns på videon)

Och till sist, hur matchar du din teori (vilken den nu är..) med den mycket stora mängd ögonvittnen som såg det andra planet flyga in i tornet?

/T
Citera
2009-04-26, 13:31
Medlem
Azzabrazzas avatar
Här är en hel film om tv-fakary och no-planerteori och undertill en film som debunkar den. Titta och avgör själva.
http://video.google.com/videoplay?docid=8045542387672451515&ei=YUb0SeD_NJz i2wKV-uWqBA&q=september+11+clues
http://video.google.com/videoplay?docid=823734902101057550&ei=jkb0SfvGC4Gi 2wLvoazHAw&q=september+11+clues+busted
Senast redigerad av Azzabrazza 2009-04-26 kl. 13:34.
Citera
2009-05-10, 15:46
Medlem
Hej allihopa!

Har en fråga till er alla. Själv så står jag på en neutral mark rörande frågan tills vidare för trådens skull, finner helt enkelt detta viktigt samt fascinerande att gräva i och med det skapa en uppfattning för mig själv.

Av de bildmaterial som fanns då och finns idag av explosionerna, om ni ärligt och ifrågasättande av vad ni själva har sett (personligen kanske på plats, eller via media), träffade verkligen planen båda tornen?

EN SERIÖS RESPONS GENOM LÄNKAR, ARTIKLAR SAMT RESONEMANG ÖNSKAS!!!!

Tack på förhand, MVH!
Citera
2009-05-10, 16:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nicodemus99
så har d ju framkommit bilder från diverse krig som varit manipulerade utan synbar anledning, ja minns en bil på ett gäng döingar som var spegelvänd i vissa tidningar, inget annat va manipulerat, dom hade bara spegelvänt bilden, men när det gäller 911 så måste dom ju givetvis manipulera allt material för att lura den stora massan till att tro att ett gäng dumma araber skulle kunna genomföra attentatet

Du är välkommen att duka upp ditt bevisbord inne på 9/11-tråden.

Ser fram emot dina motargument.

/CNN
Citera
2009-05-10, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CNN
Du är välkommen att duka upp ditt bevisbord inne på 9/11-tråden.

Ser fram emot dina motargument.

/CNN

CNN i form av människor eller kanalen i fråga är INTE välkommen här inne.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in