2009-04-17, 13:36
Medlem
Ja... Jag tankade ner ett tema för Windows från dA. Det hade fått DD etc och såg bra ut. Jag tankade det och följde instruktionerna. Med tanke på DD'n så tänkte jag inte direkt på konsekvenserna. Där i så stod det att man skulle byta filen shell32.dll mot en ny. Vilket jag gjorde. Jag installerade även programmet VistaGlazz.

Efter att jag hade bootad om, eftersom det stod att en reboot kanske var nödvändig, så verkade allt normalt. Jag försökte logga in och fick ett felmeddelande om att explorer.exe inte kunde startas. Jag klickade på ok och fortsatte. När jag väl kom in så var allting vitt och det kom upp felmeddelanden om att saker inte kunde startas.

Jag har prövat att reparera med skivan men Windows tycker inte att någonting är fel. Jag har provat funktionen med att ladda en version från ett tidigare tillfälle men inget händer. När jag trycker på den igen så står det att den redan körs, men den syns inte.

Kort och gott. Hur fixar jag detta utan att formatera?

EDIT: Jag ska prova att köra igång System Reboot igen. Troligtvis fungerar det inte :/

EDIT2: Okej... Jag kommer in i Safe Mode med CMD. När jag försöker köra System Recovery (rstrui.exe ?) så fungerar det inte. Jag tror att felmeddelandet sade något om 0xc000007b. Jag provade att köra igång lite annat, med samma resultat.

EDIT3: Jag hittade denna och körde igång en "sfc.exe/scannow" och en "chkdsk.exe" kommer att följa upp den.

Jag kopierade tråden från ett annat forum där jag frågade på. Jag är lat och jag har inte fått svar där ännu. Jag kollar in här om några timmar då jag ska iväg. Tack på förhand!
Citera
2009-04-17, 13:49
Medlem
Allting löste sig efter att jag hade kört "sfc.exe/scannow" och "chkdsk.exe". Nu blir det system restore (eller vad det hette) till igår.

Dock vore det trevligt med en förklaring på vad det var som hände (lösning och problem) då jag inte direkt fattar det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in