2009-04-17, 00:24
Medlem
Nihennas avatar
Upptäckte att jag för någon vecka sen haft ett rätt störande problem.
Vid mitt vänstra öra har jag börjat få rätt så ont, som bl a kan ge rätt så kraftig huvudvärk.
Trycker jag mot stället känns det som att det är på nedre delen av ögat men även som att det vore inne i huden vid den delen där felet ligger.
Har 2 frågor som kanske löser detta:
1. Jag brukar sitta med handflatan liggande mot denna punkt på ögat, fråga mig inte varför, men kan alla dessa år av tryck ha tagit ut sin rätt?
2. Har rätt ont i tänderna precis under vänsterögat, kan det vara så enkelt som ett hål som måste lagas?
Citera
2009-04-17, 00:28
Medlem
romeyos avatar
Ja du, kan eventuellt vara nåt utav ovanstående alternativen!

jag skulle (som alla andra) råda dig, utifrån min uppfattning gällande ditt problem - uppsöka vårdcentralen imorn.
Citera
2009-04-17, 00:33
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Upptäckte att jag för någon vecka sen haft ett rätt störande problem.
Vid mitt vänstra öra har jag börjat få rätt så ont, som bl a kan ge rätt så kraftig huvudvärk.
Trycker jag mot stället känns det som att det är på nedre delen av ögat men även som att det vore inne i huden vid den delen där felet ligger.
Har 2 frågor som kanske löser detta:
1. Jag brukar sitta med handflatan liggande mot denna punkt på ögat, fråga mig inte varför, men kan alla dessa år av tryck ha tagit ut sin rätt?
2. Har rätt ont i tänderna precis under vänsterögat, kan det vara så enkelt som ett hål som måste lagas?
Jag är ingen expert på området men har haft liknande själv.. Jag tror det kan bero på att luften genom näsan som fyller bihålorna inte fyller dem helt som den ska och det kan göra att det uppstår spänningar där inne som trycker på käke/öga.. Anledningen jag säger det är att när jag fokuserar på att andas genom pannchakrat (se "spinal breathing") så kan jag fysiskt känna hur spänningen förändras i detta område. Andas jag 100% på detta sätt så verkar det som att luften flödar mer som det ska och det har lett till att värken i tänderna på vänster sida/käken försvunnit till stor del och smärtan i ögonen har minskat extremt mkt..
Vet inte om det är vad du har men för mig funkade det iaf
(p.s. en läkare som "undersökte" mig hade verkligen 0 koll, han sa i princip att det inte gick att påverka, så jag fick bota mig själv och andningstekniken hjälpte mig väldigt mycket samt mediation.. Det var alltså spänningen som gjorde att det blev värk etc. En bettskena kan även hjälpa! Du kan även kolla så att du inte gnisslar tänder hos en klinik för Orofacial Smärta!)
Citera
2009-04-17, 00:46
Medlem
Nihennas avatar
Kan kanske också ha att göra med min förklylning som jag fick för någon vecka sen alternativt min pollenallergi? varit skitsnuvig och halvtrött i några veckor nu, aja får kanske gå upp o kolla det imorgon då.
Citera
2009-04-17, 12:35
Medlem
Värk i nacken ibland? Vet av egen erfarenhet att ond nacke kan sätta sig i ögontrakten samt huvudvärk.
Citera
2009-04-17, 17:56
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uninked
Värk i nacken ibland? Vet av egen erfarenhet att ond nacke kan sätta sig i ögontrakten samt huvudvärk.

Inte direkt nacken men ibland får jag skitont i skuldern när jag andas.
Citera
2009-04-17, 18:19
Medlem
Brukar få huvudvärk samtidigt som tandvärk ibland, låter lite liknande... bara på vänster sida typ... skumt
Citera
2009-04-17, 19:46
Medlem
Nihennas avatar
Glömde gå till vårdcentralen iag, får bli på måndag, men efter att ha läst detta från vårdguiden:
http://www.vardguiden.se/templates/Article.aspx?ArticleID=3250

Tror jag definitivt att det är bihåleinflammation jag har, men dendär behandlingsmetoden låter inte så mysig:
"Om du fått en kraftig inflammation i käkbenets bihålor kan läkaren vara tvungen att punktera bihålorna genom näsan och skölja ur dem."

Gör detta ont?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in