Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Upptäckte att jag för någon vecka sen haft ett rätt störande problem.
Vid mitt vänstra öra har jag börjat få rätt så ont, som bl a kan ge rätt så kraftig huvudvärk.
Trycker jag mot stället känns det som att det är på nedre delen av ögat men även som att det vore inne i huden vid den delen där felet ligger.
Har 2 frågor som kanske löser detta:
1. Jag brukar sitta med handflatan liggande mot denna punkt på ögat, fråga mig inte varför, men kan alla dessa år av tryck ha tagit ut sin rätt?
2. Har rätt ont i tänderna precis under vänsterögat, kan det vara så enkelt som ett hål som måste lagas?
Jag är ingen expert på området men har haft liknande själv.. Jag tror det kan bero på att luften genom näsan som fyller bihålorna inte fyller dem helt som den ska och det kan göra att det uppstår spänningar där inne som trycker på käke/öga.. Anledningen jag säger det är att när jag fokuserar på att andas genom pannchakrat (se "spinal breathing") så kan jag fysiskt känna hur spänningen förändras i detta område. Andas jag 100% på detta sätt så verkar det som att luften flödar mer som det ska och det har lett till att värken i tänderna på vänster sida/käken försvunnit till stor del och smärtan i ögonen har minskat extremt mkt..
Vet inte om det är vad du har men för mig funkade det iaf
(p.s. en läkare som "undersökte" mig hade verkligen 0 koll, han sa i princip att det inte gick att påverka, så jag fick bota mig själv och andningstekniken hjälpte mig väldigt mycket samt mediation.. Det var alltså spänningen som gjorde att det blev värk etc. En bettskena kan även hjälpa! Du kan även kolla så att du inte gnisslar tänder hos en klinik för Orofacial Smärta!)